خراسان جنوبی در سربالایی کرونا / ۵۰۰ تخت به بیماران اختصاص یافت

کرونا در حالی به روز‌های اوج خود در خراسان جنوبی برگشته که گویا از سخت گیری‌ها و محدودیت‌های گذشته و تدبیر مسئولان کمتر خبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یک روزی هست سه شهرستان بیرجند، قاین و فردوس رنگ قرمز به خود گرفته و اوضاع کرونا در این شهرستان‌ها وخیم است.

بی توجهی مردم به هشدار‌های کرونایی و بی تدبیری مسئولان، خراسان جنوبی را در آستانه خطر پیک چهارم کرونا قرار داده و با وجود قرمز شدن سه شهرستان، مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد تغییری در رفت و آمد‌های مردم بوجود نیامده است.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: یک و نیم سال است که نه مسافرت رفته ام و نه روستا، خیلی ظلم است که برخی شهر به شهر می‌گردند و جان دیگران را به خطر می‌اندازند!

یکی از شهروندان بشرویه‌ای هم می‌گوید: تعطیلات نوروز باعث شد که مردم دورهمی‌ها را بیشتر کنند و اماکن تفریحی و زیارتی هم روز‌های شلوغی را داشتند.

یکی از پرستاران بیمارستان ولیعصر بیرجند هم با نگرانی از پر شدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه می‌گوید: تخت‌ها را یکی در میان می‌گذاشتیم تا بیماران راحت‌تر باشند، اما الان ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌ها پر شده و شرایط خیلی سخت شده است.

چرا در شرایط آبی و زرد اوضاع کنترل نشد؟

مردم می‌گویند چرا زمانی که اوضاع استان آبی یا زرد بود، مسئولان فکری برای ثابت ماندن شرایط نکردند و کار به جایی رسیده که شهرستان‌ها یکی یکی قرمز می‌شوند.

یکی از کاسبان بازار بیرجند که خودش زخم خورده کروناست، می‌گوید: مسئولان برنامه‌ای برای کنترل اوضاع ندارند و محدودیت‌ها و منع تردد شبانه فقط در حد حرف باقی مانده و از سخت گیری‌ها و برخورد‌های قانونی خبری نیست.

او بیان می‌کند: با اینکه وضعیت بیرجند قرمز شده، اما رفت و آمد مردم در شهر چندان فرقی با روز‌های زرد و نارنجی نکرده است، مسئولان باید تصمیم بگیرند که مردم چکار کنند.

کمبود تخت‌های ویژه در صورت افزایش بیماران کرونایی

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حالی از اختصاص ۵۰۰ تخت به بیماران کرونایی در استان خبر می‌دهد که ادامه روند افزایشی کرونا ممکن است بیمارستان‌ها را با کمبود تخت مواجه کند.


بیشتر بخوانید


 او با اشاره به شناسایی ۴۷ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان اضافه می‌کند: کرونای انگلیسی در تمام شهرستان‌ها در گردش است و جایگزین کرونای چینی شده است.

او درباره ورود واکسن کرونا به استان هم به خبرنگار ما می‌گوید: تا اواخر هفته با ورود سهمیه جدید، واکسیناسیون گروه‌های سنی بالا و دارای بیماری زمینه‌ای شروع می‌شود و تا تیر ماه ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه می‌دهد: از مرداد ماه نیز گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال، مشاغلی که در تماس مستقیم با مردم هستند، سالمندان و مددجویان زندان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بیچاره پزشکان و پرستاران بخش کرونا چه گناهی کردند که باید تاوان ندانم کاری برخی آدمای بی مسئولیت رو بدن، تا برخوردها جدی نباشه اوضاع فرقی نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با این همه شلوغی شهر کرونا حق داره زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا بی تدبیری ها ما رو به این وضعیت رسوند....اگه قبل نوروز جاده ها رو می بستند و منع تردد شبانه درست اجرا می شد، کار به اینجاها کشیده نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فوق العاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حداقل تامین تجهیزات باید انجام بشه که تو بیمارستانا مشکلی پیش نیاد
آخرین اخبار