الزام ثبت املاک سرپرستان خانوار در سامانه اسکان

معاون مسکن راه و شهرسازی زنجان گفت: ثبت اطلاعات املاک سرپرستان خانوار در سامانه اسکان از دیروز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه در زنجان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شاهین فرمعاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: تمامی سرپرستان خانوار از تاریخ ۱۹ فروردین به مدت ۲ ماه فرصت دارند تا املاک تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

او افزود: تمامی مالکان و سرپرستان خانوار‌ها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلفند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را از ۱۹ فروردین به مدت ۲ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

شاهین فر ادامه داد: سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی، به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

از ۱۰ اردیبهشت ماه نیز سرپرستان خانوار می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کدملی خود برای ثبت اطلاعات به این سامانه مراجعه کنند.

در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده ۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد.
سال دوم، معادل یک دوم مالیات متعلقه؛ سال سوم، معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد، معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.


به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴، ماده (۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.