موج چهارم به نام کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی ویروس غالب در موج چهارم کرونا در کشور است.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه پیک چهارم کرونا در کشور حدود ۱۰ روز پیش شروع‌شده به‌طوری‌که نزدیک به ۴۰۰ شهرستان از ۴۶۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی دارند، گفت:مردم باید بدانند که پیک چهارم کرونا با پیک‌های دیگر تفاوت بارزی داشته و کرونای انگلیسی ویروس غالب در این موج کشور است.

او افزود:این ویروس جهش‌یافته انگلیسی تمایل داشته با سرعت بسیار زیاد منتقل شده و سنین پایین و اغلب افرادی که بدون فاکتور‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا را درگیر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: متأسفانه میزان بستری و مرگ‌ومیر کرونای انگلیسی نسبت به سوش قبلی بسیار بالاتر است.

او با بیان اینکه حداقل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید ۹۰ درصد باشد تا موثر واقع شود، افزود: قبل از سال جدید که در کل کشور میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا ۵۲ درصد کاهش پیداکرده بود در مازندران حدود ۵۶ درصد بود.

دکتر جلالی گفت: سرعت فزاینده بیماران سرپایی و بستری را در استان داشته  اما هنوز به زمان مرگ‌ومیر نرسیدیم، ولی قطعا در یک یا دو هفته آینده این افزایش‌ها خود را نشان دهد.

او افزود: در مازندران هم تقریباً اکثر شهر‌ها قرمز و نارنجی هستند و مسلما در چند روز آینده شهر‌های نارنجی به قرمز تبدیل خواهند شد.

دکتر جلالی گفت:استفاده از ماسک و ماسک‌های دوبل، دوگانه پارچه‌ای و سه لایه‌های جراحی، دوری از تجمعات و تهویه مناسب می‌تواند موثرتر از قبل باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:اگر این رعایت‌ها انجام گیرد امیدواریم در ۲ هفته آینده رو به کاهش باشیم در غیر این صورت وضعیت خیلی بحرانی است و نگران این خواهیم بود که بیمارستان‌های، تخت‌ها و پرستار‌های ما توانایی پاسخگویی نداشته باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار