به زودی؛

بهره برداری از بیمارستان بحران در یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ابراز امیدواری کرد: با پایان عملیات عمرانی، بیمارستان بحران یزد در خرداد ماه آماده بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد تر‌حمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان بحران علوم پزشکی یزد بر تسریع در عملیات اجرایی و عمرانی بزرگ‌ترین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور تاکید کرد.

او افزود: همه امکانات باید برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان بسیج شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شاهد پایان عملیات عمرانی بیمارستان باشیم.

معاون استاندار تصریح کرد: بیمارستان بحران یزد با نوسازی کامل و تغییر کاربری بنای قدیمی بیمارستان شهید رهنمون و تجهیز آن ایجاد می‌شود.

ترحمی ادامه داد: ابتکار ساخت این بیمارستان منحصر به یزد و مجزا بودن از ساختمان اصلی و ورودی مجزا و همجواری با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را ارائه کرد.

ترحمی اظهار داشت: این بیمارستان در مواقع و شرایط بحرانی بلافاصله تخلیه می‌شود و در اختیار ستاد بحران استان قرار می‌گیرد. ویژگی‌های خاص بیمارستان اینست که با وجود بیمارستان تخصصی بحران سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد بحرانی و اورژانسی ادامه می‌دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اشاره به نبود مشکل در زمینه تامین اعتبار برای تکمیل بیمارستان و خرید تجهیزات آن گفت: این طرح مهم قرار بود با بازسازی و مرمت بیمارستان قدیم فرخی در مهر و آبان ۹۹ به بهره‌برداری برسد که پس از تخریب قسمت‌هایی از آن به‌دلیل فرسودگی و عدم استحکام بنا مقرر شد با نظر تیم فنی عملیات مقاوم سازی پروژه انجام شود.

او افزود: با توجه به حساسیت کار، تمامی ساختمان مقاوم سازی و بخش بزرگی از سقف‌های قدیمی تخریب شد و اینک این پروژه با استاندار‌های فنی و اضافه شدن چند بخش به حول و قوه الهی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری آماده تجهیز می‌شود و امیدواریم در خرداد ماه به بهره برداری برسد.

بیمارستان بحران یزد با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه، دارای ۱۲۰ تخت عمومی، ۲۰ تخت Icu، ١۵ تخت Icu نوزادان و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد است، برخوردار از بخش‌های اورژانس سی‌تی اسکن و رادیولوژی بوده و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
از بین اسمهای شهدا و مفاخر یزد و اسامی که باید بیماران را آرامش روحی و روانی بدهد اسم ناراحت کننده ای انتخاب کردید
اگر اسامی غمناک رو دوست داریدبذارید بیمارستان مرگ بیمارستان وحشت بیمارستان آخرت!!!!!
بعد میکن چرا یزدیها افسرده اند!! چون بعضی از مسولین لابد و احتمالا خودشون افسرده اند و سلیقه ندارند