کاهش تقاضای خرید مرغ در بازار همدان

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: در روز‌های گذشته میزان تقاضای خرید مرغ در بازار همدان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد عاشوری رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان  بیان کرد: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ گرم در واحد‌های صنفی همدان توزیع می‌شود و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

او با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلو مرغ در بازار همدان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده اظهار داشت: کاهش تقاضا در بازار سبب شکسته شدن نرخ مصوب و عرضه هر کیلو مرغ به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه وضعیت جوجه‌ریزی‌ها خوب است و کمبودی در زمینه تولید و تامین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، در صورت نیاز مرغ منجمد توزیع خواهد شد.

عاشوری از آرامش حاکم بر بازار مرغ و تخم‌مرغ خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر هرشانه تخم مرغ بین ۲۷ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این مسئول با اشاره به صف‌های طولانی خرید مرغ در ایام نوروز بیان کرد: در روز‌های نخست فروردین ماه به دلیل افزایش بیش از حد تقاضا برای خرید مرغ دچار کمبود بودیم، اما در شرایط فعلی میزان عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است و هیچ صفی هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه قیمت همه برند‌های مرغ اعم از مرغ شمال، زنجان، مهاباد و ... یکسان است گفت: عرضه مرغ به قیمت بیش از نرخ مصوب شده تخلف محسوب می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه برخی واحد‌ها با قطعه‌بندی مرغ، قیمت آن را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهند اظهار داشت: به منظور ایجاد تعادل در نرخ این کالای مصوب هرگونه قطعه بندی را ممنوع اعلام کرده‌ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
در اینگونه مواقع اگر مردم تقاضای کمتری داشته باشند بازار به تعادل خواهد رسید ..حجم بالای تقاضا موجب میشه هم قیمت ها افزایش داشته باشه و هم اینکه کالای مورد درخواست کمیاب بشه