مدیر تحقیقات هوش مصنوعی گوگل استعفا داد

اخراج دو محقق هوش مصنوعی گوگل منجر به استعفای یکی از مدیران ارشد این شرکت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی قبل اخراج دو نفر از محققان ارشد شرکت گوگل در زمینه هوش مصنوعی، انتقادات زیادی را به این غول فناوری وارد کرد. در همین راستا یکی دیگر از محققان این شرکت نیز قصد دارد از گوگل جدا شود. سمی بنگیو، مدیر تحقیقات گوگل که بر گروه هوش مصنوعی این شرکت نظارت داشت، روز سه شنبه استعفا داد تا فرصت‌های شغلی دیگری را بدست بیاورد. بنگیو، که صد‌ها محقق را در تیم Google Brain مدیریت می‌کرد، استعفای خود را با انتشار پیامی اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


حمایت از کارمندان اخراجی، دلیل استعفای بنگیو

بنگیو متخصص نوعی هوش مصنوعی موسوم به یادگیری ماشین است که در سال ۲۰۰۷ به گوگل پیوست. پس از اخراج دو محقق ارشد، شرکت گوگل تیم هوش مصنوعی را با مدیریت ماریان کروک دوباره راه اندازی کرد و همین کار اختیارات بنگیو را در این تیم کاهش داد. بنگیو در این اطلاعیه اعلام کرد: "در حالی که من چشم به راه چالش بعدی‌ام هستم، بدون شک ترک گوگل واقعا دشوار است و من چیز‌های زیادی را با کار کردن در این شرکت یاد گرفتم." او قبلا در حمایت از دو محقق اخراج شده انتقاداتش به گوگل را در فیسبوک مطرح کرده و صراحتا گوگل را مقصر دانست. بنگیو اولین نفر نیست که به این اخراج واکنش نشان داده و از گوگل خارج می‌شود و قطعا آخرین نفر هم نیست.

مدیر تحقیقات هوش مصنوعی گوگل استعفا داد

المهدی، دانشمند Google Brain با انتشار توئیتی گفت که استعفای سمی بنگیو ضرر بزرگی برای گوگل است، او به یکی از اساسی‌ترین گروه‌های تحقیقاتی در صنعت و به شکل گیری یکی از سودآورترین بخش‌ها در گوگل کمک کرده است. "

گفتنی است، گوگل پس از رد کردن یک مقاله با موضوع انتقاد از سرویس هوش مصنوعی استفاده شده در تلفن‌های اندرویدی، میشل اخراج و مدتی بعد تصمیم گرفت تا گبرو که از میشل حمایت می‌کرد را نیز اخراج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار