مرکز آشتی روسیه: ۵ غیرنظامی در حومه شمالی حلب جان خود را از دست دادند

مرکز آشتی روسیه اعلام کرد که در پی حمله توپخانه‌ای از مناطق تحت کنترل ترکیه به حومه شمالی حلب ۵ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که در نتیجه حملات توپخانه‌ای به مناطق شمالی حلب از مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه در روز گذشته، پنج غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این مرکز تاکید کرد: این حملات توپخانه‌ای شهر‌های منطقه «تل رفعت» را در یک بازه زمانی از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۱۰ عصر دیروز هدف قرار داده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که دو کودک در میان زخمی‌ها هستند.

از سوی دیگر، مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به معارضان سوری و مستقر در انگلیس گزارش داد که نیرو‌های ترکیه در حال حملات موشکی مداوم به مناطق استقرار یگان‌های کرد در حومه شمالی حلب هستند. همچنین پرواز‌های شناسایی مداوم ترکیه در پی کشته شدن دو سرباز ترک با گلوله باران نیرو‌های کرد در منطقه مشاهده می‌شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: روز گذشته تعدادی از اعضای گروه‌های تحت حمایت ترکیه در نتیجه درگیری‌های شدید با سلاح‌های سنگین با نیرو‌های کرد در محور روستا‌های «بینه، عقیبه و مرعناز» در شمال حلب زخمی شدند. نیرو‌های تحت حمایت ترکیه نیز حدود ۱۵ موضع را با بیش از ۱۵۰ گلوله توپ و موشک بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر از کشته شدن دو نفر از نیرو‌های خود در حمله نیرو‌های کرد در منطقه عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه خبر داد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات نظامی در استان‌های حلب، رقه و الحسکه علیه یگان‌های مدافع خلق که آنکارا آن را شاخه‌ای از سازمان حزب کارگران کردستان ترکیه می‌داند و اعضای گروه تروریستی داعش انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار