فتحی:

امنیت شغلی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید میسر می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: امنیت شغلی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی  در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته کارگر که با حضور اعضای تشکل‌های کارگری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، امنیت شغلی را دغدغه کارگران دانست و گفت:امنیت شغلی فقط در «قرارداد کار» خلاصه نمی‌شود و امنیت روانی و سایر شاخصه‌های دیگر هم از مدلفه‌های امنیت شغلی محسوب می‌شود.

او افزود:ممکن است کارگر یک مجموعه‌ای قرارداد سی ساله داشته باشد، ولی مولفه‌های دیگر اشتغال را نداشته باشد، فاقد امنیت شغلی است، لذا باید در راستای بهبود شرایط و افزایش امنیت شغلی تلاش کنیم.

او با تاکید بر این‌که «آزادی شغلی» بالاتر از «امنیت شغلی» است ابراز کرد:هر کارگری که آزادی شغلی داشته باشد، امنیت شغلی هم خواهد داشت و تلاش ما نیز رسیدن به آزادی شغلی برای کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی قوانین مختلف کارگری را بستگی به مقتضای زمان، دارای حرکت رو به جلو دانست و گفت: انعطاف شغلی و امنیت شغلی رویکرد اغلب قانون گذاری‌ها برای قشر کارگر است و تلاش شده تا دغدغه‌های تولید را شناسایی کرد و با پشتیبانی و مانع زدایی، مشکلات کارگران که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های فرآیند تولید است را برطرف کنیم.

فتحی با اشاره به این‌که حمایت از کارفرما و تولید  به امنیت شغلی کارگران منجر می‌شود خاطر نشان کرد:از سوی دیگر هم، بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید هم، امنیت شغلی ایجاد خواهد کرد.

او با بیان این‌که اگر کارگر قرارداد ۱۰ ساله یا ۳۰ ساله داشته باشد، ولی محیط کسب و کار و تولید، آلاینده باشد یا آرامش روانی نداشته باشد، امنیت شغلی وجود ندارد، گفت: رسیدن به تمامی مولفه‌های آزادی شغلی و امنیت شغلی باید رویکرد قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی قرار گیرد.

او با تاکید بر این‌که باید درد کارگران و راه‌های برون رفت و کار‌های انجام شده بیان شود تا موانع را برداریم ابراز کرد:با همدلی کمیسیون کارگری، مشکلات حاد کارگری قبل از وقوع چاره اندیشی کرد چراکه همه برای حمایت از تولید پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر در استان اضافه کرد: اگر شرایط کرونا اجازه دهد، تمامی روسای ادارات کار شهرستان‌ها، پیش از خطبه‌های نمازجمعه هر شهر در مورد هفته کارگر سخنرانی خواهند کرد. ضمن این‌که مسابقات فرهنگی و... در خصوص کرامت کارگر و نقش کارگر در تولید ملی و بهره وری در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

فتحی تاثیرگذاری فضای مجازی را یادآور شد و گفت: بیشتر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد و در صورت برگزاری حضوری، با رعایت ضوابط بهداشتی باید باشند.

او ادامه داد: باید در میزگرد‌ها سخنان کارگری و صنفی مطرح شود و مطالبات از این طریق پیگیری شود چراکه تجمع نتیجه مطلوب کارگران را در پی نداشته است.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار