رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شیوع و سرایت کرونا در استان بسیار گسترده‌تر از گذشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش شمار مبتلایان کرونا و آغاز پیک چهارم شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان، شب گذشته، به صورت سرزده از بیمارستان‌های شهید بهشتی بندر انزلی و شهدای رضوانشهر بازدید کرد.

او با حضور در بخش‌های اورژانس و بستری این بیمارستان ها، از مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و از نزدیک در جریان چگونگی ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احتمال قرمز شدن کامل وضعیت کرونایی این استان خبر داد و گفت: تنها راه پیشگیری از شیوع و در امان ماندن از کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله در خانه ماندن است.

سالاری همچنین بر لزوم فراهم کردن ملزومات حفاظت فردی به میزان مکفی و بیش از نیاز کادر درمان استان گیلان تأکید کرد.

او شیوع و سرایت کرونا در استان گیلان را برخلاف گذشته، بسیار گسترده‌تر عنوان کرد و افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، شیوع با سرعت بالای کرونا را در پی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان قرمز و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و احتمال قرمز شدن کامل وضعیت کرونایی استان دور از ذهن نیست.

سالاری با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ بیش از پیش خطرناک شده است و باید بسیار جدی گرفته شود، گفت: در شرایط کنونی تنها راه مقابله با بیماری کرونا پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شستن مداوم دست‌ها است.

او همچنین با اشاره به افزایش شمار بستری‌های ناشی از کرونا در گیلان تصریح کرد: اگر شیوع بیماری و افزایش بیماران بستری در استان به همین منوال ادامه داشته باشد، در تأمین فضای فیزیکی و تخت کافی برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.