درخواست آنگلا مرکل از پوتین برای عقب کشیدن سربازان خود از مرز اوکراین

صدر اعظم آلمان در گفتگو با رئیس جمهور روسیه، خواهان کاهش تجمع نظامی روسیه در مرز اوکراین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از دویچه وله، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به ولادیمیر پوتین گفت در میان تنش‌ها در منطقه درگیری دونباس، مسکوتجمع نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین کاهش دهد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها میان حامیان روسیه و نیرو‌های اوکراینی، در خصوص نگرانی‌های موجود گفتگو کردند.

دفتر صدر اعظم آلمان در بیانیه‌ای که در روز پنجشنبه منتشر کرد، اعلام کرد مرکل از کرملین خواست تا تجمع نظامی اخیر خود در نزدیکی مرز اوکراین را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، در یک تماس تلفنی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص مسائل مختلفی از جمله بحث زندانی شدن «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه پرداختند.

همچنین بعد از این تماس تلفنی، کاخ کرملین نیز با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد دو طرف در خصوص افزایش تنش‌ها در جنوب شرقی اوکراین ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری تاس روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که دیمیتری کوزاک معاون دفتر رییس جمهوری روسیه گفته است هرگونه اقدام نظامی خصمانه می‌تواند به معنای آغازی بر پایان اوکراین باشد. او همچنین گفت روسیه مجبور خواهد بود تا از شهروندان خود در شرق اوکراین دفاع کند.

او همچنین گفت که اتفاقات بعدی در گرو روند تحولات در این منطقه است؛ در شرایطی که حوادثی، چون آنچه که در سربرنیتسا رخ داد به وقوع بپیوندد بر اساس آنچه که رئیس جمهور روسیه گفته است آن زمان مجبور خواهیم بود از ساکنان دونباس دفاع کنیم. نیرو‌های ما توانایی چنین ماموریتی را دارند، اما امیدواریم نیازی به این کار نباشد.

وی افزود: البته اتفاقات این منطقه به رفتار طرف مقابل ارتباط دارد، فرضیاتی در داخل اوکراین مطرح است و من هم آن را تایید می‌کنم. بر اساس این فرضیات گفته می‌شود آغاز عملیات نظامی در دونباس به معنی آغازی برای نابودی اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار