معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان همدان

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان همدان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراسم اختتامیه جشنواره نمایشنامه نویسی استان همدان به صورت مجازی در روز پنجشنبه برگزار شد و آثار رسیده به این رویداد در دو بخش اصلی و هنرجویان داوری شد.

هیات داوران از بین ۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه نویسی همدان، سه اثر را در بخش اصلی معرفی و ۲ نمایش را تجلیل کرد و همچنین در بخش هنرجویان پنج نمایش را بدون اولویت به عنوان برگزیده معرفی کرد.

از هر بخش ۹ اثر به عنوان کاندیدا توسط هیات داوران انتخاب شده بود و از این میان در بخش هنرجویان نسا بخشی نویسنده نمایشنامه «آسیاب به نوبت»، سید مهرداد کاووسی حسینی نویسنده نمایشنامه «ربات و آدم»، امید نوعی شاد نویسنده نمایشنامه «حقوق شکم»، وحید غفاری نویسنده نمایشنامه «وارث» و وحید نظری نویسنده نمایشنامه «آخرین پک» بدون اولویت به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش اصلی نمایشنامه‌های «بی‌رگ‌ترین امیر جهان» نوشته روح اله صالحی و «رسم نامیمون» نوشته بهنام میرزایی تجلیل شد.
در این بخش نمایشنامه «شاه کشی به رسم فیروزخان» نوشته بهروز ناصرشریعتی رتبه سوم را کسب کرد؛ نمایشنامه «از چشم آتش می‌چکد» به نویسندگی سجاد طهماسبی به عنوان رتبه دوم شناخته شد و نمایشنامه «خروس» به نویسندگی مزدک مهیمنی موفق به کسب رتبه نخست شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم گفت: این رویداد به منظور تقویت نمایش‌نامه نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی و رشد استعداد‌ها در این حوزه برگزار شده است.

احسانی بیان کرد: موضوع نمایشنامه‌ها آزاد بود و پرداختن به مضامین ملی و مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصرتشکیل دهنده درام در اولویت بود.

او تاکید کرد: این آثار حاصل ذوق و استعداد هنرمندان و نویسندگان همدانی است که به درستی مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی داوران جشنواره نمایشنامه نویسی استان همدان بودند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.