ثبت نام ۹۹۳ نفر در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در چهارمحال و بختیاری

طی چهار روز از مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا، ثبت‌نام ۹۹۳ نفر در استان چهارمحال و بختیاری قطعی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک محمد قربانپور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهار روز از مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا، ثبت‌نام ۹۹۳ نفر در این استان قطعی شد.

او افزود: از این تعداد ۹۶۲ نفر مرد و ۳۱ نفر زن هستند.


بیشتر بخوانید


قربانپور با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان، اضافه کرد: ۵۴۹ نفر دارای مدرک تحصیلی ابتدایی، ۷۹ نفر راهنمایی، ۷۳ نفر متوسطه، ۱۳۷ نفر دیپلم، ۳۶ نفر فوق دیپلم، ۹۷ نفر لیسانس، ۱۶ نفر فوق‌لیسانس و ۶ نفر مدرک حوزوی دارند.

او ادامه داد: از مجموع داوطلبان ثبت‌نامی ۶۵ نفر زیر ۳۰ سال سن دارند، ۱۵۸ نفر در رده سنی بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۸۶ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۶۹ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۲۴ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۹۹ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ نفر، ۷۶ نفر دارای رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۵۹ نفر بین ۶۱ تا ۶۵ سال، ۳۱ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ سال، ۱۸ نفر دارای ۷۱ تا ۷۵ سال سن و هشت نفر نیز بالای ۷۵ سن دارند.

قربانپور به شغل افراد ثبت‌نام کننده در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا نیز اشاره کرد و گفت: ۹۹ نفر کشاورز، ۲۸ نفر فرهنگی، ۴۷ نفر بازنشسته، ۶۰ نفر کارمند، ۶۳۵ نفر شغل آزاد، ۴۲ نفر سایر شغل‌ها، چهار نفر روحانی و ۷۸ نفر بیکار هستند.

او با اشاره به زمان ثبت‌نام تا ۲۲ فروردین توصیه کرد: افراد، ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند و از تجمع در بخشداری‌ها به سبب خطر شیوع ویروس کرونا پرهیز کنند.

قربانپور به روش‌های ثبت‌نام نیز اشاره کرد و گفت: داوطلبان علاقه‌مند به حضور در این رقابت می‌توانند از چهار طریق استفاده از نرم‌افزار موبایلی و نسخه ویندوز قابل نصب بر رایانه با دریافت از سایت وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت‌نام کنند.

او با بیان اینکه انتخابات در ۵۹۸ روستا در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از این تعداد ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۴۷ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.