۳۷۰۰ فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان مورد حمایت قرار گرفت

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری شورای تامین سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ با استفاده از همه توان و ظرفیت کارگروه تخصصی اشتغال سه هزار و ۷۰۰ کارگر را در سطح استان مورد حمایت قرار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهرداد جهاندیده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۲۲۰ هزار بیمه شده اصلی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی است تلاش زیادی می‌شود تا مشاغل موجود و کارگران شاغل در استان با وجود تنگناهای اقتصادی حاکم بر جامعه، مورد حمایت قرار گیرند.

او افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شرح وظایف گسترده جامعه هدف زیادی را زیرپوشش خدمات خود از جمله مهارت آموزی، پولی و بانکی، بهزیستی، درمان، بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان قرار می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته به سه هزار و ۲۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان رسیدگی شده که ۳۷ درصد آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سطح استان بصورت سازشی بوده است.

او  با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: یکی از مهم‌ترین این اقدامات، زیرپوشش قراردادن کارگران بیکار شده متاثر از شیوع این ویروس بود که به آنها بیمه بیکاری ایام کرونا پرداخت شد.

جهاندیده بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری ایام کرونا ثبت نام کردند که حدود ۸ هزار نفر به مدت سه ماه مشمول این بیمه شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار