رئیس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر گفت: سرعت بدحال شدن بیمار مبتلا به کرونا و درگیری ریه‌ها نسبت به قبل چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آناهیتا هیربدمبارکه، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، دید و بازدید‌ها و سفر‌های نوروزی را علت ورود به پیک چهارم کرونا دانست و گفت: شهرستان ملایر بیش از دو ماه در وضعیت زرد و پایداری از نظر بیماری کرونا قرار داشت، اما با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و سه برابر شدن تعداد بیماران مثبت بستری، در طول یک هفته به شرایط نارنجی و سپس قرمز رسیدیم.

او با بیان اینکه در پیک چهارم بیشتر موارد مثبت بستری جوانان و رده‌های سنی زیر ۵۰ سال هستند، تصریح کرد: بیمارستان‌های امام حسین (ع)، دکتر غرضی و بیمارستان مهر ملایر، هر سه زیر بار کرونا رفتند به طوری که بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) از یک بخش به چهار بخش افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر ادامه داد: در پیک چهارم که نوع انگلیسی کووید ۱۹ محسوب می‌شود، سرعت بدحال شدن بیمار و درگیری ریه‌ها نسبت به سوش چینی آن چند برابر شده به طوری که فردی که ۱۲ ساعت قبل سرپا بوده و حال عمومی خوبی داشته، حالا نیازمند مراقبت‌های ویژه و استفاده از دستگاه‌های تنفسی است.

هیربدمبارکه به علائم گوارشی شامل اسهال و استفراغ علاوه بر تب، سرفه، بدن درد و از بین رفتن علائم بویایی در سوش انگلیسی اشاره کرد و افزود: در پیک چهارم با سرعت پنج برابری انتقال بیماری و سهولت انتقال نسبت به سوش چینی مواجه هستیم یعنی فردی با کرونای انگلیسی به راحتی و به سرعت می‌تواند جمع بسیاری را آلوده کند.

او با بیان بیان اینکه برگزاری و شرکت در تجمعات انسانی، دعوت به مرگ یکدیگر است، مطرح کرد: در آبان ماه بیش از ۷۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام حسین (ع) به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر نیز با گذشت تنها سه روز از پیک چهارم، دو نفر از پرسنل این بیمارستان درگیر شده و طی ۱۰ روز آینده بدون شک این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر گفت: توصیه ما استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری و انجام خرید‌های ضروری منزل به صورت هفتگی است چراکه تنها راه شکستن زنجیره انتقال بیماری رعایت فاصله اجتماعی و دور بودن از یکدیگر است در غیر این صورت علاوه بر به خطر انداختن جان خود، عزیزانمان را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار