دشتی اردکانی گفت: تنگنا‌ها و مشکلات نباید فعالیت واحد‌های فرآورده‌های کنجدی را مورد خدشه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دشتی اردکانی  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناشی از پساب واحد‌های فرآورده کنجدی، گفت: نباید اجازه دهیم که در آستانه ماه مبارک رمضان مشکلات و تنگنا‌ها باعث شود تا فعالیت واحد‌های فعال در عرصه فرآورده‌های کنجدی که مورد استفاده گسترده در شهرستان است مورد خدشه و اشکال واقع شود.

او افزود: متأسفانه شاهد هستیم که در این زمینه فقط جلسات و نشست‌هایی برگزار می‌شود، ولی نهایتاً مشکل مربوطه مرتفع نشده است.

دشتی اردکانی ادامه داد: از طرفی به کارگاه‌های حلوا ارده و صنایع کنجدی فشار آورده می‌شود که حتماً محصول به یک قیمت خاص فروخته شود و از طرفی مشکلاتی نظیر مالیات ارزش افزوده، پساب، بیمه، مسائل مالیاتی و غیره که موجب فشار و ضربه جدی بر این فعالین است؛ مرتفع نمی‌شود که اداره صمت باید ورود جدی پیدا کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پشت میزنشینی مشکل مردم حل نخواهد شد.

دشتی ادامه داد: چرا باید مشکلات فعالین کنجدی هردفعه مورد مطالبه باشد و دستگاه‌های مربوطه غفلت کنند؟

او افزود: محصولات غذایی دارای استاندار‌های خاصی است و به‌صورت مستقیم با سلامت مردم مرتبط است و این امر جزء اولویت‌ها است.

دشتی ادامه داد: مسئولان مربوطه علاوه بر اینکه باید دردِ دل فعالین عزیز کنجدی را بشنوند؛ راه حل عینی و صحیح به ما ارائه دهند تا از مراجع بالاتر پیگیری صورت گیرد.

او اظهار داشت: متأسفانه در شهرستان اردکان که باید به عنوان پایتخت فرآورده‌های کنجدی کشور مطرح باشد؛ هیچ گونه امکاناتی در اختیار بخش خصوصی قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.