رونمایی از ۴۰ محصول دانش‌بنیان و خلاق در سوریه

با افتتاح نمایشگاه دائمی صادرات و خانه نوآوری و فناوری ایران در سوریه تا کنون ۴۰ محصول دانش بنیان و خلاق رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه دائمی صادرات و خانه نوآوری و فناوری ایران در سوریه با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران و بسام ابراهیم، وزیر تحقیقات و آموزش عالی سوریه، افتتاح شد. این مرکز با حمایت مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری و با هدف ارائه خدمات صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار کشور سوریه راه‌اندازی شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر شرکت دانش‌بنیان برای نمایش محصولات در نمایشگاه دائمی صادرات سوریه در نظر گرفته است و ثبت‌نام برای استفاده از خدمات این مرکز از طریق سامانه غزال ادامه دارد.

در این مرکز، که سومین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران است، تاکنون ۴۰ محصول دانش‌بنیان و خلاق به نمایش درآمده است. این مرکز، فضایی را برای تسهیل صادرات محصولات و دستاورد‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایرانی به کشور سوریه ایجاد کرد.

این خانه در مساحت ۶۲۰ مترمربعی راه اندازی شده است و محصولات ۴۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه‌های برق و الکترونیک، دارو، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی، کشاورزی و دیگر حوزه‌های فناورانه را نمایش می‌دهد.

در روز‌هایی که ایران درگیر تحریم‌های ظالمانه برخی کشور‌ها است و به بازار‌های جهانی دسترسی ندارد، یافتن راه‌ها و روش‌های جایگزین برای دست‌یابی به این بازار پرسود و ارزش‌آفرین بین‌المللی ضروری است تا فناوران و نوآوران کشور بتوانند تولیدات خود را به جهان معرفی کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار