انتخابات روی موج فرهنگ/ روشنگری و آگاهی بخشی هدف برنامه‌سازی رادیویی‌ها

روشنگری، آگاهی بخشی، ایجاد اعتماد در مردم و هم افزایی ملی از مهم‌ترین اهداف تولید و پخش برنامه‌های رادیو فرهنگ در دوره انتخابات است.

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی برای انتخابات 1400 تصریح کرد: پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر عقیده و فرهنگ استوار است و انتخابات علاوه بر بحثی سیاسی، مسئله‌ای با زیربنای فرهنگی است.

مدیر رادیو فرهنگ در خصوص اهمیت فعالیت‌های این شبکه رادیویی در انتخابات گفت: باید با تولید برنامه‌های آگاهی دهنده و امیدبخش مردم کشور را برای انتخابات ریاست جمهوری که انتخاباتی تاثیرگذار است، آماده کنیم. وظیفه رادیو در این میان از اهمیت والایی برخوردار است؛ چرا که رسانه به مثابه دانشگاهی برای آموزش همبستگی و مشارکت در امور کشور عزیزمان است و فرهنگ همدلی و همراهی باید برای کسب این مهم وجود داشته باشد.

هشت برنامه از جدول پخش رادیوفرهنگ به انتخابات اختصاص یافته است

مدیر رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی برای انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ عنوان کرد: برنامه‌های ویژه «آقای رئیس» و «روز روشن»، «فرهنگ شهر» و «بازتاب» برای این ایام در رادیو فرهنگ تدارک دیده شده است که چالش‌های فرهنگی کشور را برای دوره چهارساله رئیس جمهور آینده مطرح می‌کند.

وی افزود: آقای رئیس عنوان برنامه‌ای است که از ابتدای سال چهارشنبه‌ها ساعت۲۱ پخش می‌شود. در جدول شبکه رادیویی فرهنگ برنامه «سرزمین من» با موضوع اهمیت انتخاب درست و نقش شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور برای پخش در نظر گرفته شده که هرروز ساعت۱۲:۴۵ روی آنتن می‌رود. همچنین «فرهنگ شهر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸ به تبیین چرایی حضور در انتخابات و تاثیرات آن در جامعه می‌پردازد.

حبیبی به اضافه شدن بخشی ویژه انتخابات در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» اشاره کرد و گفت: مجله صبحگاهی اجتماعی «صبح به وقت فرهنگ» در بخش «دیدگاه» به نگاه مردم به انتخابات و ابعاد اجتماعی حضور در انتخابات اختصاص دارد. این برنامه هرروز پس از خبر ساعت ۷ پخش می‌شود. گروه سیاسی رادیو فرهنگ نیز روز‌های چهارشنبه را به موضوع انتخابات اختصاص داده و ساعت ۱۶ با برنامه بازتاب و ساعت ۲۱ با برنامه «آقای رییس» به این مسئله نگاهی ویژه دارد و برای روز‌های جمعه ساعت ۱۸ برنامه‌ای با عنوان «روز روشن» با محوریت آگاهی بخشی و تحلیل سیر انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های فرهنگی و نخبگان سیاسی کشور در نظر گرفته شده است که پس از ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

حبیبی به دیگر برنامه‌های شبکه اشاره داشت و تصریح کرد:گروه ادب و هنر در برنامه «ققنوس» با بخش «انتخاب ناب» و گروه کتاب در برنامه «هفت اقلیم» ساعت ۲۰ به ملاک‌های انتخاب درست و مناسب اشاره می‌کنند. روشنگری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد در مردم و بسترسازی، تسهیل و هم افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف تولید و پخش این برنامه‌هاست.

حبیبی در پایان گفت: ما هرچه برای فرهنگ کار کنیم، سرمایه گذاری برای آیندگان ما محسوب می‌شود. سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ اگرچه دیربازده است، اما محصول آن ماندگار است و شیرینی و ثمره اش تا مدت‌ها باقی می‌ماند. امیدوارم بتوانیم به مسائل مختلف از دید فرهنگ نگاه کنیم چراکه باعث می‌شود مسائل زودتر حل شوند. ایران ما نیازمند دیپلماسی فرهنگی درون کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار