انبار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن سیب در سردخانه‌های مهاباد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن سیب با کیفیت، در سردخانه‌های این شهرستان انبار شده است.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار تن سیب با کیفیت در سردخانه‌های مهاباد انبار شده، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این مقدار معادل ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان استا که در صورت صادر نشدن، تمام این محصول در سردخانه کیفیت خود را از دست داده و فاسد می‌شوند.

کریمی با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان اضافه کرد: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

او ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت شده بود که ۱۳۰ هزار تن در سردخانه‌ها ذخیره و ۲۰ هزار تن نیز به عنوان سیب زیردرختی وارد چرخه تولید آبمیوه و کنسانتره شده بود.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

سیب تولیدی مهاباد که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.