بایدها و نبایدهای قانونی انتخابات/ نامزدها از تخریب، تهمت و سیاه نمایی اجتناب کنند

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی البرز گفت: فعالیت نامزدها، گروه ‌های سیاسی، احزاب و کلیه ی شهروندان، باید در مدار قانون باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ضمن تشریح نقش و جایگاه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: هماهنگی مطلوبی بین دستگاه های مرتبط با امر انتخابات در البرز برقرار شده و امیدواریم شاهد کمترین تخلف در برگزاری این انتخابات مهم باشیم.

او با تأکید بر این که فعالیت نامزدها، گروه ‌های سیاسی، احزاب و کلیة شهروندان باید در مدار قانون باشد، به برخی از بایدها و نبایدهای انتخاباتی اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبه‌های ستاد کرونا، نامزدها در ستادهای تبلیغات انتخاباتی توجه لازم را به اجرای مفاد دستورالعمل های این ستاد داشته باشند.

داراب خانی با تاکید بر این که نامزدها از ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها جداً پرهیز کنند و هرگونه توهین و بی احترامی، پیگرد قانونی خواهد داشت، گفت: بنابراین نامزدها و طرفداران آن ها از هرگونه رفتار و الفاظی که دلالت بر توهین، تخریب، تهدید و افترا نسبت به دیگر نامزدها دارد و همچنین انتشار شایعه و سیاه نمایی پرهیز کنند.

او با یادآوری این مهم که حفظ حیثیت، آبرو و اسرار نامزدها در تمام مراحل کاری توسط مجریان و ناظران و تأکید بر انجام این امور توسط عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، الزامی است، افزود: از هرگونه تبلیغات در ایام ممنوعه، جداً پرهیز شود و نوع تبلیغات در ایام مجاز باید براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور انجام شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به این که هرگونه تغییر و جابجایی در مقررات درخصوص فرآیند انتخابات، صرفاً از طریق فرمانداری‌ها و با اعلام رسمی اطلاع رسانی می شود و به هیچ عنوان به شایعات توجه نشود، گفت: تمکین در مقابل قانون، وظیفه همگانی است و شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، می‌تواند امنیت کشور را تأمین کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.