۱۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در بوشهر ساخته می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض از سوی این بنیاد، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در روستاهای استان ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدی بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان حضرت امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸، بیان کرد: ۲۸ اسفند پارسال ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان در روستاهای استان به این نهاد ابلاغ شد و کسانی که می‌توانند صاحب این خانه‌ها شوند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند.

او ادامه داد: برای ایجاد این واحدها که هر یک با زیربنای ۵۰ مترمربع ساخته می‌شوند، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با سقف سود ۵ درصد و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود:این مبلغ با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده میان سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به مددجویانی که تا کنون تسهیلات نگرفته‌اند، پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید 


حیدری عنوان کرد: نخستین مرحله از  اجرای این طرح یعنی شناسایی متقاضیان با همکاری کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی آغاز شده است و تعداد زیادی از متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که با توجه به تعامل میان دستگاه‌ها کارها زود انجام گرفت و همین ماه قرارداد این افردا منعقد و ساخت خانه آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه نقشه، نظارت و پروانه ساخت این واحدها رایگان است، ادامه داد: قرار است این خانه‌ها با همکاری مردم تا پایان تیر امسال ساخته شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر همچنین گفت:  ۳۸۸ واحد مسکن محرومان از گذشته با ۷۰ درصد پیشرفت در استان وجود دارد که نیمه اول امسال تکمیل خواهند شد.

حیدری درباره طرح اقدام ملی مسکن هم بیان کرد: سهمیه بنیاد مسکن بوشهر از این طرح هزار و ۳۰۰ واحد بود که زمین لازم از اداره کل راه و شهرسازی دریافت شده است اما با توجه به استقبال نکردن مردم ، بنیاد خودش این ساختمان‌ها را می‌سازد و بر همین اساس، ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.