استاندار خوزستان مطرح کرد؛

تداوم ممنوعیت تردد مسافر در مرز‌های شلمچه و چذابه/ خوزستان مقصر طغیان کرونا نیست

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به تداوم ممنوعیت تردد مسافران در مرز‌های شلمچه و چذابه، خوزستان عامل وقوع وضعیت قرمز در کشور نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: فراگیری ویروس کرونا در کشور از خوزستان نیست، چراکه مرز‌ها شلمچه و چذابه از ماه‌ها پیش تعطیل و تردد مسافران از کشور عراق و بالعکس ممنوع شده است.

او سفر از استان‌های شمالی ایران به کشور‌های دیگر مثل ترکیه را عامل شیوع بیش از پیش کرونا و آمار ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن عنوان کرد و افزود: از ماه‌های قبل تاکنون خوزستان در قرنطینه کامل قرار گرفت، ضمن اینکه مرز‌های شلمچه و چذابه به مدت ۱۰ روز است که تعطیل هستند، پس افزایش آمار ابتلا ارتباطی به این استان ندارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به پرواز آبادان به استان‌های دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه کرونا پرواز‌ها باید ۵۰ درصد مسافر را جابجا کنند، ولی با توجه به تخلف صورت گرفته از مرکز بهداشت و درمان خوزستان خواستار شکایت از شرکت هواپیمایی متولی این پرواز به دادستانی به دلیل بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی هستم، ضمن اینکه صدا و سیمای خوزستان هم باید چهره مقصران این اقدام را برملا کند.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور سهمیه کیت‌های تست کرونا در خوزستان از ۲۵ هزار عدد در روز به ۵ هزار عدد رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
زند باد استاندار شجاع خدا وکیلی حرف حق زدی ما خوزستانیها الان یک ساله از شهرهامون نیومدیم بیرون خدا وکیلی حق ما این نیست خود کرونا انگلیسی واردات مسافران تهران به خوزستان بود