آماده سازی ۸۵ درصد شالیزار‌های مازندران + فیلم

۸۵ درصد شالیزار‌های مازندران برای برنج آماده سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شرایط کرونایی سبب شد کشاورزان مازندران سال زراعی جدید را ۱۵تا۲۰ روز زودتر آغاز و زمان‌بندی کنند، گفت: آماده سازی زمین‌ها با استفاده از آب و آب بندان‌ها و رودخانه‌ها انجام شده که به مدیریت مصرف کمک کرده است.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی ۱۸۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان شخم و شیار و ۷۲ هزار هکتار خزانه گیری و بذرپاشی شده است.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۶۲ تن بذر اصلاح شده محلی و ۹۶۱ تن بذر اصلاح شده پرمحصول میان شالیکاران توزیع شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود قبل از ۲۵فروردین نخستین نشای مکانیزه در استان انجام شود.

او گفت: مهمترین توصیه‌ای که کشاورزان درباره خزانه‌ها باید به آن توجه کنند این است که یک هفته به نشاکاری از هیچ نوع کودی در خزانه استفاده نکنند.

رمضانی با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه نشاءکار پارسال به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۰ سطح کشت مکانیزه برنج از ۱۰۰ هزار هکتار به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یابد.

مازندران با تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن شلتوک، سهمی ۴۲ تا ۴۵ درصدی تولید برنج کشور را دارد.

 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار