سمبل‌های وفاداری در فوتبال/ بازیکنانی که با پول نمی‌توان آن‌ها را خرید

تعدادی از بازیکنان فوتبال به تیم‌های خود وفادار بوده و در هیچ باشگاه دیگری بازی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همان طور که هواداران تیم‌های فوتبال رئال مادرید، منچستر یونایتد و چلسی می‌دانند پول در فوتبال تقریبا می‌تواند همه چیز را بخرد. با این حال تنها چیزی که با پول نمی‌توان خرید، وفاداری است.  

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به برجسته‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال که تمام دوران حرفه‌ای خود را در یک یا ۲ باشگاه گذراندند، اما همواره به عنوان سمبل وفاداری یک باشگاه شناخته می‌شوند.  

۱- روجریو سینی

باشگاه: سائو پائولو

تعداد بازی: ۱۱۵۲

سینی که بیش از ۲ دهه در سائو پائولو بازی کرد و با این تیم به ۱۹ قهرمانی رسید، رکورد دار بیشترین تعداد بازی برای یک باشگاه است.  

سینی همچنین با ۱۳۱ گل زده، به عنوان گلزن‌ترین دروازه‌بان تاریخ شناخته می‌شود. او قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی برزیل را در کارنامه دارد.

۲- رایان گیگز

باشگاه: منچستر یونایتد 

تعداد بازی: ۹۶۳

گیگز با انجام ۹۶۳ بازی در تیم فوتبال منچستر یونایتد از محبوبیت خاصی نزد هواداران این تیم برخوردار است و یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه به شمار می‌رود.  

او سابقه ۱۳ قهرمانی لیگ برتر، ۴ قهرمانی جام حذفی و ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن منچستر یونایتد در کارنامه دارد.

گیگز یکی از وفادار‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است که هیچگاه اجازه نداد حواشی بیرون از زمین بر عملکردش تاثیر بگذارد. 

۳- پائولو مالدینی

باشگاه: آث میلان 

تعداد بازی: ۹۰۲ 

به عنوان یک مدافع، مالدینی شکست ناپذیر بود و در سن ۴۰ سالگی و در حالی که بیست و پنجمین فصل خود را در آث میلان می‌گذراند، نشان داد که سن و سال در عملکرد او تاثیر ندارد.  

سرانجام مالدینی در ۴۱ سالگی و با کسب ۲۶ جام در تمام رقابت‌ها کفش هایش را آویخت و اعلام بازنشستگی کرد.  

۵ بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن سیاه و قرمز باعث شد مالدینی یکی از افسانه‌های آث میلان باشد.

 

۴- جک چارلتون 

باشگاه: لیدز یونایتد

تعداد بازی: ۷۴۴ 

هیچ بازیکنی به اندازه چارلتون در لیدز یونایتد محبوبیت ندارد. او شاید بیشتر به خاطر قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ و مربیگری تیم ملی ایرلند شناخته شود، اما هواداران چارلتون همواره از او به عنوان سمبل وفاداری در فوتبال یاد می‌کنند.  

چارلتون از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۳ در ۶۲۸ بازی لیگ برتر، ۵۲ بازی جام حذفی، ۷ بازی لیگ کاپ و ۵۶ دیدار اروپایی برای لیدز یونایتد به میدان رفت. 

۵- جیمی کرگر

باشگاه: لیورپول

تعداد بازی: ۷۳۷ 

کرگر به مدت ده سال پس از استیون جرارد، کاپیتان دوم باشگاه بود.

او با ۱۵۰ بازی، بازیکنی است که بیشترین بازی را برای لیورپول در پیکار‌های اروپایی انجام داده است.

کرگر نخستین بازیکن در تاریخ باشگاه لیورپول است که توانست ۱۰۰ بازی اروپایی انجام دهد و این افتخار در سن سیرو رقم خورد، اما لیورپول در آن بازی از آث میلان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

۵- پل اسکولز

باشگاه: منچستر یونایتد 

تعداد بازی: ۷۱۸

پل اسکولز بازیکن بی ادعایی بود که با مو‌های زنجبیلی و تکل‌های موفقش مشهور شد.  

او روز ۳۱ مه ۲۰۱۱ خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را اعلام کرد، اما روز ۶ ژانویه ۲۰۱۲ با بازی مقابل منچسترسیتی به دنیای فوتبال بازگشت و در بازگشت خود همان شماره ۲۲ که در ابتدا با آن برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد را بر تن کرد. او پس از گذشت یک هفته از بازگشتش در بازی با بلکبرن گل اول منچستر را به ثمر رساند و در مه ۲۰۱۳ برای دومین و آخرین بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

زین الدین زیدان در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این که بهترین بازیکن دنیا بودن چه حسی دارد گفت: از پل اسکولز بپرسید. 

۶- جان تری

باشگاه: چلسی

تعداد بازی: ۷۱۳ 

اگر تونی آدامز آقای آرسنال است، جان تری به همان اندازه آقای چلسی است. تری همه ویژگی‌های لازم اعم از خوب و بد را برای عضویت طولانی در باشگاه چلسی در اختیار داشت.  

هواداران از او به عنوان رهبر، کاپیتان و افسانه یاد می‌کنند. رسانه‌های انگلیسی نیز بار‌ها به تمجید از عملکرد او پرداختند و از جان تری با لقب جان تری شجاع نام می‌برند.  

او در دوران حضورش در چلسی ۴ قهرمانی لیگ برتر، ۵ قهرمانی جام حذفی، ۳ قهرمانی لیگ کاپ، یک قهرمانی لیگ اروپا و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.  

هر چند جان تری پیراهن تیم‌های ناتینگهام فارست و استون ویلا را هم بر تن کرده، اما نام جان تری تا ابد ذهن‌ها را به سمت چلسی رهنمون می‌کند.

شاید رومن آبراموویچ بهترین بازیکنان جهان را برای چلسی خریده باشد، اما در واقع یک پسر لندنی به آن‌ها کمک کرد تا تمام این جام‌ها را بالای سر ببرند.  

۷- استیون جرارد

باشگاه: لیورپول

تعداد بازی: ۷۱۰ 

در کنار جیمی کرگر، استیون جرارد بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه خود است. او با عملکرد خوب خودش بیش از یک بار ورق را به سود قرمز‌ها برگرداند و تیمش را از شرایط بد نجات داد.  

جرارد در ۷۱۰ بازی ۱۸۶ گل به ثمر رساند و موفق شد ۸ عنوان قهرمانی به دست بیاورد.  

البته جرارد به جز لیورپول برای لس آنجلس گلکسی هم بازی کرده، اما این موضوع خدشه‌ای به اعتبار و وفاداری او نزد هواداران لیورپول وارد نمی‌کند، زیرا این باشگاه آمریکایی است و هیچ رقابتی با لیورپول ندارد.  

۸- فرانچسکو توتی

باشگاه: آس رم

تعداد بازی: ۷۰۷ 

توتی در ۷۰۷ بازی برای رم، ۲۹۰ گل به ثمر رساند و ۱۸۱ بار پاس گل داد. این آمار نشان می‌دهد که اعجوبه ایتالیایی تقریبا در هر بازی روی یک گل تیمش تاثیر گذشته است.  

توتی به تکنیک، خلاقیت در بازیسازی و توانایی گلزنی مشهور است و رسانه‌های ایتالیایی با القابی، چون پسر طلایی، کودک بزرگ، هشتمین پادشاه رم، کاپیتان و گلادیاتور از او یاد می‌کنند.  

توتی که دومین گلزن برتر لیگ ایتالیا به شمار می‌رود، رکورد‌های جوان‌ترین کاپیتان باشگاهی در تاریخ سری آ و مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را با گلزنی در ۳۸ سالگی بر جا گذاشت.


بیشتر بخوانید


۹- کارلوس پویول 

باشگاه: بارسلونا 

تعداد بازی: ۶۸۲ 

از مدافع میانی کاتالان‌ها در دوران اوجش به عنوان بهترین مدافع جهان نام برده می‌شد. پویول در طول ۱۶ سال ۶۸۲ بار برای بارسلونا به میدان رفت.  

او از سال ۲۰۰۴ تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۴ کاپیتان باشگاه بارسلونا بود و ۲۱ بار با این تیم قهرمان شد.  

۱۰- تونی آدامز 

باشگاه: آرسنال 

تعداد بازی: ۶۷۲ 

مدافع میانی تنومند و مستحکم که به آقای آرسنال معروف است، ۱۸ فصل را در جمع توپچی‌ها گذراند.  

آدامز از محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران آرسنال برخوردار است و مجسمه او در محوطه ورزشگاه امارات نصب شده است.  

بازیکنان و اسطوره‌های زیادی از سبک بازی آدامز تمجید کرده اند. از جمله پائولو مالدینی که آدامز را بازیکنی می‌داند که باعث شد او به مدافع شدن علاقه پیدا کند. همچنین اریک کانتونا درباره آدامز گفته است:  خشونت جزو ذات فوتبالم در زمین بازی بود و توپ را با قلدری تا جایی که دلم میخواست جلو می‌بردم، مگر این که وسط راه به تونی می‌رسیدم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار