رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از توقف رهاسازی آب از سد‌های حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرخوش رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: میزان رهاسازی آب از سد‌های حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه براساس دستورالعمل وزارت نیرو برای سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان حقابه اعلامی تاکنون ۱۶۵ میلیون مترمکعب رهاسازی شده و عملیات رهاسازی متوقف شده است.

او گفت: تاکنون از سد بوکان ۱۳۲ میلیون مترمکعب، از سد مهاباد ۲۶ میلیون مترمکعب، سد دریک ۵ میلیون و از سد شهرچای ۲ میلیون مترمکعب رهاسازی شده است.

سرخوش با بیان اینکه علت توقف رهاسازی، کاهش میزان آب ورودی به سد‌های حوضه دریاچه ارومیه عنوان شده است گفت: ستاد احیا پیگیر تداوم رهاسازی آب از سد‌های حوضه آبریز به سمت دریاچه است.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۴۳ است و این دریاچه ۶٠ سانتی متر عمق یافته استگ فت: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

او با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری مستقیم دریاچه ارومیه بر معیشت مردم منطقه گفت: چنانچه رهاسازی‌ها تداوم نیابد، وضعیت دریاچه با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و تبخیر آب، بحرانی خواهد شد.

سرخوش  گفت: با بازگشت وضعیت دریاچه ارومیه به شرایط کم آبی، معیشت و زندگی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر مردم منطقه به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار