مهمترین مسئله آموزش پزشکان اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مهمترین مسئله آموزش پزشکان در رابطه با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مهمترین مسئله آموزش پزشکان در رابطه با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است، در بیمارستان‌ها در این زمینه به مسئولین آموزش داده شده، اما در خصوص آموزش پزشکان اقدامی صورت نگرفته است.

او گفت : به دلیل مشکلات زیر ساختی که در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی وجود دارد برخی از پزشکان تمایلی به شرکت در اجرای طرح و ادامه مشارکت با بیمه نشان نمی‌دهند.

روشنی افزود : برخی موارد در بیمارستان‌ها با وجود اینکه با دستور پزشک انجام می‌شود شامل پوشش بیمه‌ای نمی‌شود که امیدواریم با بررسی‌های انجام شده این موارد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

ایمانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیمه‌ها تعامل بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارند و انتظار داریم تسویه شرکت‌های بیمه‌ای به موقع انجام شود تا پزشکان تمایل بیشتری برای مشارکت با بیمه‌ها داشته باشند.

او گفت : اجرای هر برنامه‌ای نیاز به پشتیبانی مالی دارد و برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

ایمانی افزود : اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک در استان با تخصیص اعتبار و منابع مالی مورد نیاز به دانشگاه در جهت تقویت زیر ساخت‌ها و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم امکان پذیر خواهد بود.

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر در بحث بیمه روستایی ۲۰۸ پزشک، ۵۷ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان،۱۵۵ ماما،۶۴نفر نیروی علوم آزمایشگاهی،۱۲ نفر نیروی رادیولوژی و ۲۸ پرستار در مراکز بهداشتی درمانی روستایی استان مستقر هستند و ۱۰۳ واحد فعال وجود دارد.

او گفت : هم اکنون ۶۸۹هزار نفر جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه روستایی هستند.

شکیبا افزود : با مشکلاتی در بحث بیمه روستایی مواجه هستیم و بسیاری از همکاران ما در شرایط بسیار سختی در حال فعالیت و ارائه خدمت هستند.

او افزود : پراکندگی جمعیت و مرزی بودن استان و همچنین عدم وجود اینترنت در برخی روستا‌ها و افزایش قیمت مکمل‌های دارویی از جمله مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

شکیبا ادامه داد : با تلاش‌های صورت گرفته ۴۰۰ روستا تحت پوشش اینترنت قرار گرفت، اما هنوز تعداد زیادی از روستا‌ها در استان اینترنت ندارند و برای ثبت اقدامات و خدمات در سامانه با مشکل مواجه هستند.

محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر نسخه‌ها به دو صورت کاغذی و الکترونیکی به داروخانه‌ها تحویل می‌گردد و باید نسخ یکپارچه سازی شود.

او گفت : در بیمه سلامت در راستای الکترونیکی شدن نسخ اقدامات خوبی انجام شده و مشکلاتی که در داروخانه‌های خصوصی با بیمه شدگان سلامت وجود دارد بسیار کمتر از بیمه‌های دیگر است.

محمدی افزود : نرم افزار‌های نسخه نویسی الکترونیکی باید ارتقا پیدا کند تا دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن در داروخانه تحویل بیمار گردد.

او افزود : دستور پزشک باید دقیق در نسخه ثبت شود و در صورت ثبت دستور اشتباه قابلیت اصلاح در سامانه وجود داشته باشد و نیز امکان عودت دارو از سوی بیمار به داروخانه فراهم شود.

محمدی گفت : با اجرای طرح باید به طور میانگین ۵۰ درصد به نیرو‌های متخصص آشنا به کار با رایانه در هر داروخانه اضافه شود و عملاً هزینه زیادی به داروخانه‌ها تحمیل خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.