سوانح رانندگی در فارس ۵ فوتی برجای گذاشت / کشف قرص‌های قاچاق در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سواری پژو با ۲۸۴ کیلو مواد مخدر در فارس توقیف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان‌های بوانات، سرچهان و نی‌ریز، یک سواری پژو ۴۰۵ توقیف و ۲۸۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان‌های بوانات، سرچهان و نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی از ورود یک محموله مواد مخدر از استان یزد به سمت فارس مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محور "یزد-سرچهان" اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۳۸ کیلو تریاک و ۱۴۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه یک سواری ۴۰۵ با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، تصریح کرد: هر ۳ قاچاقچی حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف لودر ۱۵ میلیاردی در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در محور مواصلاتی شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او بیان کرد: ماموران در بازجویی از راننده و بررسی مدارک مطلع شدند که لودر قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد پژو با وانت پیکان با ۳ کشته و یک مجروح

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از برخورد ۲ خودرو وانت پیکان و پژو ۴۰۵ در محور قائمیه-کازرون با ۳ کشته و یک مجروح خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور "قائمیه-کازرون"به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک خودرو وانت پیکان با ۳ سرنشین به شدت با سواری پژو ۴۰۵ برخورد کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه، هر ۳ سرنشین وانت پیکان فوت و راننده سواری مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پژو اعلام کرده‌اند.

برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در محور مواصلاتی "شمس آباد" شهرستان مرودشت، ۲ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور مواصلاتی "شمس آباد" شهرستان مرودشت، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین به علت انحراف به چپ با یک موتورسیکلت دیگر با ۳ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

او با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه هر ۲ راکب به علت شدت ضربه وارده فوت و ۳ ترک‌نشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حتما در حین رانندگی از کلاه ایمنی استقاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

اجاره کارت‌های بانکی جرم است

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که با فریب دادن افراد کم سواد و گاهاً بی بضاعت و اجاره کارت‌های بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش و یا اجاره منزل در یکی از سایت‌های واسطه گر و پرداخت مبالغی به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان در بررسی‌های اولیه و بازجویی از شکات مطلع شدند که مال باختگان در یکی از شبکه‌های فضای مجازی، با مشاهده آگهی تحت عنوان اجاره منزل، باغ و ویلا زیر قیمت بازار و همچنین فروش خودرو با فرد تبلیغ کننده تماس و مبالغی به عنوان بیعانه به حساب کلاهبردار واریز و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو تماس نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد مرد ۳۹ ساله از افراد بی بضاعت و بعضاً بی سواد، ۲۳ کارت بانکی جهت واریز وجه اجاره کرده است، گفت: متهم تا کنون مبلغ یک میلیارد ریال از ۵ شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم هدف خود از این کار را کسب درآمد عنوان و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

او با اشاره به این موضوع که بسیاری از شهروندان با دریافت مبالغی اندک اقدام به اجاره دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران می‌کنند، اظهار داشت: اجاره و یا در اختیار دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران جهت اقدامات مجرمانه، جرم محسوب می‌شود.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

پیشگیری از سرقت احشام نیازمند همکاری دامداران است

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت در جمع دامداران بخش درودزن این شهرستان، بیان کرد: پیشگیری از سرقت احشام نیازمند همکاری شما دامداران است و با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های انتظامی، می‌توان از وقوع سرقت پیشگیری کرد.

سرهنگ فرهام عسکری در این جلسه با اشاره به افزایش وقوع سرقت احشام در این شهرستان، بیان داشت: با توجه به راه اندازی پلیس عشایر، باید تدابیر ویژه‌ای در جهت پیشگیری از سرقت احشام اندیشیده شود تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

او افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته ماموران انتظامی از محل وقوع سرقت‌های احشام، علت اصلی آن سهل انگاری مالباختگان در رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در محل نگهداری بوده که فرصت را برای سارقان فراهم کرده است.

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت به دامدارن توصیه کرد: باید در سرشماری احشام از پلاک دام یا شماره کوب به نام شخص دامدار استفاده کنند و نسبت به تعیین صلاحیت چوپان در نگهداری دام اقدام کنند.

سرهنگ عسکری عنوان داشت: از فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنید و نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام حتما اقدام شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از توقف گله احشام در کنار جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خودداری کنید و حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبان احشام اقدام و به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری اهمیت دهید.

او از شهروندان خواست در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مدار بسته مجهز کنند و به محض مشاهده خودرو و یا افراد غریبه‌ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصیی از دپو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان داشت: ماموران ضمن اخذ مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

نکات هشداری پلیس اقلید به موتورسواران

وضعیت فیزیکی موتورسیکلت و فقدان حفاظ مناسب برای آن در مقایسه با اتومبیل، ضرورت توجه به هشدار‌های پلیس و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای موتورسواران را چند برابر می‌کند.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید هشدار‌های ذیل را به جهت پیشگیری از سرقت به شهروندان ارئه داد.

۱-هرگز بدون کلاه ایمنی سوار موتورسیکلت نشوید.
۲-از اجرای حرکات نمایشی خارج از پیست موتورسواری جداً بپرهیزید.
۳-به خاطر حفظ جان خود و دیگران از سوار شدن بیش از ۲ نفر بر روی موتورسیکلت پرهیز کنید.
۴-بدون داشتن گواهینامه، از موتور سواری خودداری کنید.
۵-اگر موتورسیکلت شما فاقد پلاک می‌باشد در اولین فرصت نسبت به نصب پلاک اقدام کنید.
۶-از حرکت در سطح پیاده رو جداً بپرهیزید.
۷-هنگام پارک موتورسیکلت ضمن قفل و زنجیر کردن، آن را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.
۸-در صورت امکان موتورسیکلت را در پارکینگ پارک کنید.
۹-موتورسیکلت خود را حتی برای چند ثانیه به صورت روشن رها نکنید.
۱۰-در صورتی که قصد پارک موتورسیکلت در محل‌های شلوغ دارید حتما آن را به نرده‌های حاشیه خیابان با قفل و زنجیر ببندید.
۱۱-موتورسیکلت را به قفل چرخ و فرمان و همچنین سایر لوازم بازدارنده مجهز کنید.
۱۲-از خرید و فروش موتورسیکلت به صورت قولنامه‌ای خصوصا از افراد ناشناس خودداری کرده و هرگونه معامله را در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید.
۱۳-قبل از خرید از طریق مرکز رایانه پلیس آگاهی از تحت تعقیب نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
۱۴-قرار ندادن مدارک موتورسیکلت در زیر زین و زیر قاب باتری خودداری کنید.
۱۵-موتورسیکلت خود را قبل از فروش برای تست و آزمایش در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
۱۶-در صورت خراب بودن سویچ سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
۱۷- از پارک موتورسیکلت در خارج از منزل برای مدت طولانی خصوصا در شب جدا خودداری کنید.

کشف قرص‌های قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۴ هزار و ۲۳۷ عدد قرص خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری "۲۴ ابوذر" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک باند قاچاق تهیه و توزیع انواع قرص در یک باب مغازه در یکی از محلات حوزه استحفاظی در حال فعالیت می‌باشند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، ۱۴ هزار و ۲۳۷ عدد انواع قرص خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ شجاعی با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

مصرف مواد مخدر، زمینه ساز انواع جرایم است

فرمانده انتظامی فسا در بیان ضرورت برخورد با سوداگران مرگ، گفت: مصرف مواد مخدر زمینه ساز بروز انواع جرایم می‌شود.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: رد پای اعتیاد در عمده ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد که مبارزه با این بلای خانمان سوز عزم ملی همگان را می‌طلبد.

او افزود: در این راستا، انتظامی شهرستان فسا ضمن دنبال کردن برنامه‌های فرهنگی با همکاری نهاد‌های مرتبط، مبارزه جدی با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را همواره در دستور کار خود دارد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه از عمده اقدامات پلیس در مبارزه با اعتیاد، برخورد با خرده فروشان سودجو است، از شهروندان خواست در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، هرگونه اخبار در زمینه تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۱ رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۴ دستگاه سواری حامل احشام که به صورت کاروانی حرکت می‌کردند مشکوک و به آن‌ها دستور ایست دادند.

او با اشاره به اینکه رانندگان بدون توجه به ایست ماموران پس از طی کردن مسافتی کوتاه با توجه به کوهستانی بودن منطقه خودرو‌ها را رها و متواری شدند، عنوان داشت: در بازرسی از آن خودروها، ۳۱ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

دستگیری عاملان نزاع و درگیری کمتر از ۶ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری در کمتر از ۶ ساعت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به تیراندازی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر مرودشت، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از هرگونه انتقام‌جویی از سوی طرفین دعوا، مامورین پلیس امنیت عمومی در محل وقوع جرم حضور یافته و بررسی‌های میدانی و تحقیقات لازم برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

او عنوان کرد: در نتیجه تحقیقات و بررسی‌های میدانی و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله مشخص شد که طرفین دعوا به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با یکدیگر به صورت لفظی درگیر و احدی از منازعین با اسلحه ساچمه زنی اقدام به تیراندازی هوایی و سپس از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران و طراحی دقیق، هویت متهمان مشخص و هر ۴ نفر آنان طی ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و اسلحه به کار رفته در تیراندازی کشف شد.

سرهنگ زینلی به مخلان نظم و امنیت هشدار داد: پلیس شهرستان مرودشت با قاطعیت کامل با مخلین نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نوعی امنیت و آرامش شهروندان را بر هم زنند برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام بروز اختلافات آرامش خود را حفظ کنند و قبل از هرگونه نزاع و درگیری مشکلات خود را از طریق مراجع قضائی حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار