عراقچی در گفت‌وگو با NHK ژاپن:

اگر آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند ایران به تعهدات خود عمل می‌کند

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: اگر ایالات متحده همه تحریم‌ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید عباس عراقچی معاون  سیاسی وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن گفت: ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و فضای گفت‌و‌گوها سازنده و مثبت است. اما باید بدانیم که این کار آسان نخواهد بود، بنابراین ما دوباره مذاکره خواهیم کرد و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی افزود: بزرگترین مانع احیای برجام این است که ایالات متحده تمایلی به متوقف کردن تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ ندارد. موضع ما این است که اگر ایالات متحده بخواهد به توافق هسته‌ای برگردد، علاوه بر تحریم‌های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت قبلی را لغو کند.

عراقچی اظهار کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژ‌های با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی‌شود و اگر ایالات متحده همه تحریم‌ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

وی گفت: دولت ژاپن همیشه از مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای حمایت کرده است. ژاپن با ایران آشنااست و انتظار داریم دولت آمریکا را تشویق کند تا ایران را بفهمد و رفتار خصمانه را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۸:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تاکید حضرت آقا بر برداشته شدن همه ی تحریمها بود .بحث روی یه قسمت از تحریمها خواشا نکنید .
آخرین اخبار