سالن‌های روباز، درمان درد تئاتر

کارگردان، مدرس و بازیگر اصفهانی تئاتر گفت: بهترین راه برای از سرگیری اجراهای تئاتر در دوران همه‌گیری کرونا استفاده از سالن‌های روباز است.

رادنوش مقدم کارگردان، مدرس و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،درباره مشکلات تئاتر در دوره همه‌گیری کرونا گفت: تئاتر جزء نخستین فعالیت‌هایی بود که تحت الشعاع کرونا قرار گرفت و تعطیل شد. این تعطیلی‌ها باعث قطع شدن همان درآمد اندک تئاتری‌ها شد و آن‌ها را با مشکلات معیشتی مواجه کرد.

او ادامه داد: مردم به علت مشکلات اقتصادی و مشغله زیاد از تئاتر فاصله داشتند و تعطیلی‌های پیوسته، این فاصله را بیشتر کرد.

این کارگردان تئاتر ضمن انتقاد از عدم صدور مجوز اجرای تئاتر با وجود باز شدن قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها گفت: بهترین راه برای آغاز دوباره اجرا‌های تئاتر - در شرایطی که مشخص نیست همه‌گیری کرونا تا کی ادامه می‌یابد - استفاده از سالن‌های روباز است. سالن‌های روباز تالار هنر، پردیس هنر و میدان جلفا با کمی هزینه قابل بهره‌برداری هستند و بهترین ظرفیت برای این کار را دارند.

مقدم گفت: پیش‌بینی من این است که بعد از کرونا شاهد استقبال بسیار زیاد مردم از تئاتر هستیم، اما طولی نمی‌کشد که رکودی به مراتب بدتر از دوران قبل گریبان تئاتر را می‌گیرد؛ بنابراین مسئولان باید به فکر حمایت‌های پساکرونایی از تئاتر باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا باید حمایتشون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بیچاره هنرمندانی تئاتر