توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه در استان حسکه سوریه

مرکز سازش روسیه کمک‌های انسان‌دوستانه خود را میان ساکنان شهرکی در استان حسکه سوریه توزیع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، مرکز آشتی روسیه در سوریه از توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی میان ساکنان شهرکی در استان حسکه در شمال شرق سوریه خبر داد.

این مرکز اعلام کرد: نظامیان روسیه کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی را میان ساکنان شهرک «تل الشیخ عجیل» در استان حسکه توزیع کردند.

«دیمیتری پریدوچف» سرپرست گروه امدادرسانی این مرکز گفت: ما فعالیت انسان‌دوستانه دیگری را در شهرک تل الشیخ عجیل در حسکه انجام داده‌ و ۴۸۰ بسته غذایی میان ساکنان آن توزیع کردیم.

او افزود: بسته‌های غذایی شامل موادی مانند آرد، برنج، شکر، شیر تغلیظ شده و چای بود و با حضور رئیس شهرک، نمایندگان سرویس‌های امنیتی و نماینده روسیه تحویل داده شدند.

این مسئول مرکز سازش روسیه اعلام کرد: کمک‌های پزشکی به ساکنان این شهرک ارائه و معاینات برای همه نیازمندان انجام شد.

پریدوچف گفت: این عملیات در دبیرستان «دبان» سازماندهی شد، جایی که بیش از ۵۰۰ دانش آموز در حال تحصیل هستند، از جمله حدود ۶۰ نوجوان که در جنگ با شبه نظامیان خانواده خود را از دست داده‌اند.

مرکز سازش روسیه در سوریه تاکید کرد که ساکنان شهرک تل الشیخ عجیل از کمبود آب آشامیدنی، برق و دارو رنج می‌برند.

این درحالی است که نظامیان اشغالگر آمریکایی علاوه بر نفت، گندم متعلق به مردم سوریه را از مناطق مختلف استان حسکه سرقت و در سیلو‌های خود تخلیه کرده و به شمال عراق منتقل می‌کنند.

نیرو‌های ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن‌ها نیز روستا‌های حومه حسکه را هدف قرار می‌دهند که موجب آسیب به اموال خصوصی و عمومی شده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار