زیر ۵۰ سال بیشترین میزان مبتلایان به کرونا

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر گفت: در پیک چهارم بیشتر موارد مثبت بستری، جوانان و رده‌های سنی زیر ۵۰ سال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هیربد، رئیس بیمارستان امام حسین(ع)  ملایر با اشاره به اینکه در پیک چهارم بیشتر موارد مثبت بستری جوانان و رده‌های سنی زیر ۵۰ سال هستند، اظهار داشت: بیمارستان‌های امام حسین(ع)، دکتر غرضی و بیمارستان مهر ملایر، هر سه زیر بار کرونا رفتند به طوریکه بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) از یک بخش به چهار بخش افزایش یافته است.

او افزود: در پیک چهارم که نوع انگلیسی کووید ۱۹ است، سرعت بدحال شدن بیمار و درگیری ریه‌ها چند برابر شده به طوریکه فردی که ۱۲ ساعت قبل سرپا بوده و حال عمومی خوبی داشته، حالا نیازمند مراقبت‌های ویژه و استفاده از دستگاه‌های تنفسی است.

هیربد در ادامه به علائم گوارشی اسهال و استفراغ علاوه بر تب، سرفه، بدن درد و از بین رفتن علائم بویایی در کرونا انگلیسی اشاره کرد و یادآور شد: در پیک چهارم با سرعت پنج برابری انتقال بیماری و سهولت انتقال نسبت به کرونا چینی مواجه هستیم یعنی فردی با کرونای انگلیسی به راحتی و به سرعت می‌تواند جمع بسیاری را آلوده کند.

رییس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با اشاره به اینکه شرکت در تجمعات، دعوت به مرگ یکدیگر است تأکید کرد: در آبان ماه بیش از ۷۰ نفر از پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر نیز با گذشت تنها سه روز از پیک چهارم، دو نفر از پرسنل این بیمارستان درگیر شده و در ۱۰ روز آینده بدون شک این تعداد افزایش خواهد یافت.

هیربد اضافه کرد: استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری و انجام خرید‌های ضروری منزل به صورت هفتگی انجام شود،  زیرا که تنها راه شکستن زنجیره انتقال بیماری رعایت فاصله اجتماعی و دور بودن از یکدیگر است، در غیر این صورت علاوه بر به خطر انداختن جان خود، عزیزانمان را از دست خواهیم داد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار