استاندار خراسان جنوبی؛

نباید در تولید گره ایجاد شود

ملانوری گفت: نباید در تولید گره ایجاد شود و تمام سهام داران باید پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: سهامداران شرکت کانسرام باید در مدت ۱٠ روز مشکلات داخلی خود را حل کنند و در صورت عدم تمایل به ادامه کار کارخانه مذکور، اعلام نمایند تا شرکت‌های دیگری که تمایل دارند نسبت به خرید سهام اقدام و کانسرام را راه اندازی کنند.

او افزود: طرح باید طی ده روز کارشناسی شود و با حضور نمایندگان طی جلسه‌ای موضوع جمع‌بندی شود.

حسن زاده مدیرعامل شرکت کک گفت: شرکت کک با ظرفیت کنونی ۱۵۰ هزار تن تولید سالانه و اشتغال فعلی ۲۰۵ نفر که جزو واحد‌های مهم فرآوری زغال سنگ است می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: مشکل کنونی تأمین زغال است که کک طبس بدهی سنگینی نیز به شرکت زغال سنگ طبس دارد.

بحث کارخانه سیمان طبس نیز که می‌توانست ۳۵ نفر اشتغال زایی داشته باشد و در حال حاضر تعطیل است نیز در این جلسه مطرح شد که دو عامل محدودیت‌های عملیاتی و تولیدی را پیش رو دارد.

الستی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران با بیان این که امروز نباید نگرانی در خصوص تسهیلات وجود داشته باشد گفت: قیمت زغال سنگ به شدت بالا رفته است و این موضوع در خصوص کک نیز باید بررسی شود.

او افزود: پیشنهاد اینست که مجموعه‌ی کک راه اندازی شود و برخی ذخایر معدنی به این مجموعه اختصاص پیدا کند تا مشکلات مرتفع شود.

حجه الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان طبس ظرفیت‌های بی نظیر و کم نظیر معطل است.

او افزود: انحصار کک باید شکسته شود و دستگاه‌های نظارتی در این خصوص ورود پیدا کنند و این موضوع را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار