رسیدگی به بیش از ۱۳ هزار پرونده تخلف اقتصادی در استان اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت:پارسال تعداد ۱۳هزارو ۴۵۱ موردپرونده تخلفات اقتصادی در این استان تشکیل و رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحیمی آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: پرونده های تخلفات اقتصادی در طول در سال ۹۹ در سه بخش کالا و خدمات ، قاچاق کالا و ارز و بهداشت به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل واصل و روسای شعب تعزیرات حکومتی با تلاش شبانه روزی توانسته اند  ( قریب له صد در صد پرونده ها ) را رسیدگی  کنند. 

رحیمی آذر گفت:نتیجه تلاش شعب تعزیرات حکومتی استان اردبیل در طول پارسال برای رسیدگی به همه پرونده های تخلف اقتصادی در این استان محکومیت متخلفان متخلفان به پرداخت مبلغ ۸۶۲ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت است .

او اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد پرونده های تشکیل و رسیدگی شده تخلفات اقتصادی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در طول سال قبل ، تعداد پرونده های مورد رسیدگی در سال ۹۹ نسبت به سال مشابه سال ۹۸ بیش از ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت :از تعداد پرونده های مطروحه در شعبات تعزیرات حکومتی این استان ۱۰ هزارو ۳۰۸ مورد مربوط به بخش کالاو خدمات ، هزارو ۲۱۵ مورد قاچاق کالا و ارز و هزارو ۹۴۲ مورد مربوط به حوزه بهداشت و درمان می باشد .
رحیمی آذر اظهار داشت:از اهم تخلفات موارد رسیدگی در بخش کالا و خدمات می توان به تعداد ۲ هزار و ۳۰۳ مورد تخلف گران فروشی هزارو ۳۹۱ مورد تخلف کم فروشی ، ۷۷۳ فقره پرونده عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی و ۸۰۸ فقره پرونده تقلب اشاره کرد که به موقع در شعب تعزیرات حکومتی تحت رسیدگی و پس از صدور حکم به اجراء درآمده است .

او گفت:از اقدامات مهم اداره کل تعزیرات حکومتی استان در طول پارسال می توان به تشکیل اکیپ مشترک و بازرسی از ۶ هزارو ۵۱۲ واحد صنفی و مراکز تولیدی و توزیعی و انبارهای کالاهای اساسی اشاره کرد  که  این بازرسیها منجربه شناسایی و کشف تعدادهزارو ۹۱۲ مورد تخلف اقتصادی شده است .

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه تخلفات کشف شده در طول بازرسیهای پارسال بموقع توسط شعب تعزیرات حکموتی استان تحت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته  است اظهار داشت:آمار بازرسیهای واحدهای صنفی در توسط این ادره کل در سال ۹۹ درمقایسه آمار گشت وبازرسی سال ما قبل آن ۴۴ درصد افزایش دارد .

رحیمی آذر گفت: در طول پارسال و با توجه به مقتضیات زمانی طرحهای مختلفی را همچون طرح ویژه نوروزی ، طرح ماه مبارک رمضان و سایر طرح های متناسب برای پیشگیری از افزایش خود سرانه قیمت کالاها وخدمات را در قالب تشکیل اکیپ وگشت مشترک به صورت هدفمند  اجرا شده و  مدت زمان رسیدگی به پرونده های تخلفات اقتصادی نیز به سال ۹۸ با ۵/۲ روز کاهش به ترتیب به ۵/۷ و ۱۷ روز کاهش داشته است .

رحیمی اذر از رسیدگی و صدور حکم محکومیت برای پرونده تولید کود تقلبی در اردبیل خبر داد واظهار کرد: براساس گزارش های دریافتی  مبنی بر تولید کود تقلبی از سوی یک شرکت تولیدی، اکیپی متشکل از رئیس شعبه سیار، نمایندگان جهاد کشاورزی و مامورین نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی های اولیه از این شرکت مقدار ۲۰ هزار کیسه ۲۰ کیلویی کود تقلبی  به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و پرونده ای نیز در این خصوص تشکیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.