درخواست انگلیس و آمریکا از روسیه برای کاهش تنش در اوکراین

وزیر خارجه انگلیس با ادعای تشدید تنش در اوکراین از سوی روسیه، اعلام کرد که لندن و واشنگتن خواستار کاهش تنش و پایبندی به تعهدات از سوی مسکو هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز (یک‌شنبه) مدعی تشدید تنش در اوکراین از سوی روسیه شد.

او در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: لندن و واشنگتن از روسیه می‌خواهند که تشدید تنش‌ها در اوکراین را به سرعت کاهش دهد و به تعهدات بین المللی در این خصوص پایبند باشد.

دومینیگ راب افزود: انگلیس و آمریکا به شدت با اقدام روسیه برای برهم زدن ثبات در اوکراین مخالف هستند.

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که او و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق دارند که روسیه باید به تعهدات بین المللی که در چارچوب شورای امنیت و شورای همکاری اروپاست، پایبند باشد.

او در ادامه نوشت: حمایت ما از حاکمیت اوکراین همچنان ثابت و استوار است.

این درحالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، روز (جمعه) اعلام کرد که تنش‌ها در جنوب شرقی اوکراین افزایشی بی‌سابقه داشته است این باعث نگرانی است. ما از احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین نگران هستیم.

پیشتر نیز دیمیتری کوزاک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه بسته به میزان درگیری نظامی در شرق اوکراین مجبور به دفاع از شهروندان خود در آنجا خواهد بود.

مسکو و اوکراین سال‌هاست که بر سر مسائل مختلف باهم اختلاف نظر دارند، ولی در روز‌های اخیر با بالا گرفتن درگیری میان جدایی‌طلبان و دولت اوکراین آتش این اختلافات نیز شعله‌ور شده است و غرب مسکو را عامل این تنش می‌داند.

اقدامات اوکراین شرایط را در خط تماس جنوب شرق این کشور پرتنش کرده است. پیش‌تر، فرانسه و آلمان نیز از وخیم شدن اوضاع در «دونباس» ابراز نگرانی کردند و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ابراز داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار