هلال ماه رمضان فردا در بوشهر قابل دیدن نیست

رئیس ستاد استهلال استان بوشهر گفت:با توجه به شرایط قرارگیری ماه و وضعیت جوی استان، فردا دیدن هلال ماه در این استان ممکن نیست.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری رئیس ستاد استهلال استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: غروب فردا دوشنبه ۲۳ فروردین مصادف با ۲۹ شعبان، سه گروه در بوستان مرجان بوشهر و یک گروه در کوه بینک گناوه برای رصد هلال ماه رمضان مستقر خواهند شد اما با توجه به زاویه قرارگیری ماه و شرایط جوی استان هلال ماه قابل دیدن نخواهد بود.

او ادامه داد: این گروه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ در محل‌های تعیین شده حضور می‌یابند و تا دقایقی پس از غروب آفتاب نیز آنجا خواهند بود.

رئیس ستاد استهلال استان بوشهر با اشاره به اینکه دیدن هلال ماه شاخص‌هایی دارد، افزود: ماه باید در زاویه مناسبی از خورشید قرار گیرد تا بتوان آن را دید که این شرایط در غروب فردا وجود ندارد.

بهمیاری عنوان کرد: غروب سه‌شنبه هلال ماه با ارتفاع بالایی در آسمان دیده خواهد شد و شاید این شبهه را ایجاد کند که شب دوم ماه مبارک رمضان است در صورتی که این طور نیست.

طبق تقویم ماه شعبان سال ۱۴۴۲ هجری قمری ۳۰ روزه است و ماه رمضان از چهارشنبه ۲۵ فروردین آغاز می‌شود، اما مانند هر سال گروه‌های استهلال برای اطمینان از اینکه ماه رمضان از چه روزی شروع می‌شود برای رصد هلال این ماه در مناطق مختلف مستقر می‌شوند.

البته رصد هلال ماه مختص ماه رمضان و شوال نیست بلکه در ابتدای همه ماه‌های قمری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.