وزیر بهداشت:

هفته‌ آتی نقشه کشور قرمزتر خواهد شد/ اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت درب بیمارستان بماند

نمکی با اشاره به روند صعودی کرونا در سراسر کشور گفت: منحنی شیوع بیماری در همه کشور نگران کننده است و از هفته آینده نقشه قرمزتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی نخستین گزارش بیماری کووید -۱۹ در سال ۱۴۰۰ را از رصدخانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: گرچه تلخ کامی موج جدید کووید ۱۹ ذائقه همه ما را گرفتار کرده است، ولی باز هم امیدوارم سالی بهتر از این روزها داشته باشیم. قبل از پایان سال ۹۹ با شکل های مختلف خدمت مردم عزیز و مسئولان محترم پیش بینی هایی را از شیوه های مختلف و عملکردها و عواقب آن با زبانهای مختلف بیان کردم؛ گاهی با تهدید، گاهی با تمنا و التماس و گاهی با قسم دادن به این که خواهش می‌کنیم مردم رعایت کنند، سفر نروند و گرفتاری جدید برای کشور ایجاد نکنند.

نمکی با بیان اینکه موج سوم کرونا با تلاش بی وقفه همکاران مان توانستیم مهار کنیم؛ گفت: با اینکه بیش از یک ماه ویروس جهش یافته کرونا ما را در خوزستان گرفتار کرده بود، اما با لطف خدا توانستیم مرگ‌ها را در محدوده ۵۰ تا ۶۰ مرگ در روز نگه داریم.

وی گفت: بارها هشدار داریم که اگر توجه نشود و دقت نکنیم فروردین و بهار بسیار سختی را خواهیم داشتیم و این خصیصه نگاه کارشناسی است وقتی هوا را آفتابی می بینید و کارشناسان هواشناسی هشدار می دهند مراقب باشید در سفر به شمال گرفتار برف می شوید باید به پیش بینی های کارشناسانه احترام گذاشت.

نمکی بیان کرد: ما پیش‌بینی این ایام را می‌کردیم. برآوردمان این بود که اگر بتوانیم با اجرای طرح تشدید بیماریابی در قالب طرح شهید سلیمانی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۸ فروردین عمل کنیم و خانه به خانه دنبال موارد مبتلا به کرونا بگردیم، شعله‌های کوچک را خاموش کنیم، از پیوستن آنها به هم جلوگیری کنیم و اگر کشور را در آتش شدیدی از بیماری کرونا بینیم، می‌توانیم مطمئن شویم که بهار آرام‌تری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: هشدار دادیم که اگر جمعیت سیال و جابجا شونده داشته باشیم که قابل دسترسی نباشند و بتوانند بیماری را از نقاط گرفتار به نقاط غیرگرفتار یا کمتر گرفتار، آن هم با مولفه بسیار تاثیر گذار مانند ویروس جهش یافته انگلیسی منتقل کنند، بهاری بسیار سخت و شاید تابستانی متعاقب آن سخت‌تر داشته باشیم.

نمکی با بیان اینکه به دلایل مختلف عرایض ما مورد توجه قرار نگرفت، کالبدشکافی این بی توجهی مشکلی را از کشور حل نمی‌کند و دردی را در این روزهای سخت درمان نمی‌کند، گفت: منحنی بیماری کرونا را می‌بینیند و بر این اساس در کل کشور متاسفانه آمار بستری‌ها رو به فزونی است و در بسیاری از شهرها مسئولان دانشگاه‌ها که شبانه روز با آنها در تماسم، احساس سخت و سنگینی از بار بیماری دارند و در مواردی کمبود امکاناتی ممکن است پاسخگو نباشد. در زمینه بیماران سرپایی یک خیز شتابنده عمودی داریم.

عامل موج چهارم کرونا از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه امروز در زمینه بیماران بستری می‌بینیم ناشی از صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ و...در شب عید است و بعد از آن دورهمی‌ها و شروع آثار سفرها و جایجایی است و ما هفته آینده منتظر یک خیز سنگین‌تر از موارد بستری کرونا در کشور هستیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: متاسفانه هنوز جا دارد تا شیب تندتر بیماری کرونا را ببینیم. تقریبا همه استان‌های ما متاسفانه در یک خیز شتابنده بی وقفه دارند جلو می روند و برای همکاران من که ۱۴ ماه است که شبانه روز تلاش کردند و خیزهای مختلفی را مهار کرند، بسیار روزهای سختی است. من پیش از نوروز اعلام کردم که تاب‌آوری مردم اهمیت دارد، اما تاب‌آوری کادر بهداشت و درمان کشور که یک روز خوش در طول ۱۴ ماه نداشتند، بسیار مهم‌تر است و شاید دلایل بی توجهی این باشد که وقتی کودکی لباس خود را کثیف می‌کند می‌گوید مادر لباسم را می‌شورد و تمیز می‌شود یا فرزندی به نحوی رانندگی می‌کند که نگران آسیب به خودرو نیست چرا که پدرش همیشه آماده است تا خرابی‌ها را برطرف کند و هزینه‌ آن را بپردازد.

وی بیان کرد: این کادر سلامت بی صدا و آرام چند خیز پشت سر هم را با تمام مضایق مادی و تحریم‌هایی که این مدت به مملکت تحمیل شد، اداره کردند و نفس‌شان درنیامد و عده‌ای گفتند که اگر موج چهارمی هم آمد اینها این بار را خواهند کشید، اما متوجه نشدند که این موج چهارم خیز بسیار سنگین‌تری است.

نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به سمت سیاهی خواهد رفت

وزیر بهداشت با اشاره به تغییر سریع رنگ شهرها از ابتدای سال گفت: نقشه ایران در ۲۶ اسفند ماه، درست در پیش از التماس‌های بنده، نقشه‌ای سرشار از نقاط زرد و آبی و خوزستان قرمز می‌بینیم، اما در ۱۸ فروردین نقاط قرمز فراوان، نقاط آبی بسیار نایاب و لکه‌های نارنجی و زرد متناوب را می‌بینید و برآورد ما این است که هفته آتی و جاری این نقشه قرمزتر شده است و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت.

نمکی گفت: ۲۵۸ مرگ طی شبانه روزی گذشته در کشور داشتیم و برای من به عنوان متولی نظام سلامت این تعداد بسیار سهمگین بود که متاسفانه در طول کمتر از دو تا سه هفته به ۵ برابر مرگ‌ها نزدیک شدیم. بسیار ثقل و سنگین است. در کشور ۴۷ شهر قرمز ما به ۲۵۷ شهر و شهرهای پرخطرهای نارنجی‌ از ۱۲۶ به ۱۲۹ شهر افزایش پیدا کرد و همینطور شهرهای زرد و آبی کم شده است که با این وضعیت به سمت شرایط بدتری می‌رویم.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۸ درصد رسیده است و این موضوع ارتباط مستقیم با‌ تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا دارد. بر این اساس هرچقدر که اجرای دستورالعمل‌ها و اعمال آن‌ها کمتر می‌شود، میزان ابتلا، بستری و مرگ ومیر کرونا بالا می‌رود.

نمکی اظهار کرد: امروز ما دچار یک گرفتاری جد شده‌ایم و وارد موج سهمگینی شدیم که به ترتیب این موج ما را از موج‌های قبلی گرفتارتر می‌کند و به همین دلیل باید با رویکرد جدید مسائل را حل کنیم. قرار ما بر این نیست که به دلیل عدم همراهی عده‌ای، مردم را در این شرایط سخت تنها بگذاریم. بنده خودم را مکلف می‌دانم که مشکلات مردم عزیز را در این شرایط سخت حل کنم و این آرامش را به هموطنانم بدهم که در اوج گرفتاری ما و همکاران خسته و نفس بریده‌مان باز هم با تمام توان و قدرت و امکانات در خدمت شما هستیم.

نمکی بیان کرد: همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران محترم و همه کسانی که دست‌اندرکار نظارت بر اعمال دستورالعمل‌ها هستند، قضیه را جدی بگیرند و با هر پروتکل‌شکنی مقابله کنند و اجازه ندهند پروتکل‌ شکن‌ها کار را برای مدیریت این مرحله سخت و سنگین‌تر کند.

خواهش وزیر بهداشت از مردم در موج چهارم کرونا

وی گفت: دوم اینکه از مردم می‌خواهم که در رعایت دستورالعمل‌ها همراهی بیشتری کنند. ما مراکز سرپایی ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته را در کشور فعال کردیم. مردم به این مراکز مراجعه کنند. اگر علائمی دارند، بی توجهی نکنند. امروز باید قبول کنیم که هر عطسه و سرماخوردگی کروناست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. مردم اگر علائم داشتند به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: به همکارانم در دانشگاه‌ها ابلاغ کردم که تخت‌های بیشتری را آماده کنند. مردم عزیز هم نگران نباشند، همانطور که در سه پیک قبلی با اینکه ارتفاع پیک و میزان گرفتاری به مراتب کمتر بود، اما بازهم نخواهیم گذاشت که بدون تخت رها شود و در هیچ گوشه‌ای از این مملکت بیماری بدون تخت نماند و خوشبختانه رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و... پیگیر هستند که به ما کمک کنند تا بتوانیم در روزهای آینده تعداد قابل توجهی تخت که آماده کرده بودیم و منتظر تزریق منابع بودیم، اضافه شوند تا مردم از این امکانات هم استفاده کنند.

وی گفت: ان‌شاالله این ایام را هم با همراهی و همت همه سپری می‌کنیم همچنین از نیروهای مسلح، بخش خصوصی و همه دستگاه‌هایی که امکان کمک دارند تقاضا داریم که ما را تنها نگذارند و بتوانیم این مرحله را به خوبی سپری کنیم. از همه افراد اهل دل و کسانی که نزد خدا قرب و عزت و نفس گرمی دارند، تقاضا داریم که ما را برای عبور از این موج سهمگین دعا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اجازه نمی دهید کشور روی آرامش ببیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
با سلام لطفا پیگیری نمایید چرا مخابرات اینترنت اساتید دانشگاه را در این وضعیت کرونا تمدید نمی کند 3 گیگ اینترنت گرفتم 3 روزه تموم شد مگه چقدر به اساتید حق التدریس می دهند که این همه باید پول اینترنت بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
باسلام .متاسفانه درموج چهارم کرونا ادارات با تمام نیرو مشغول به فعالیت و حجم ارباب روجوع هم بسیار بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت کرونایی سیاه نشه. فرانسه بعضی جاهاش مشکیه انقدر زیاده کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
درود بردکترنمکی،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چراهزینه درمان خانگی مرونایی اینقدر بالا تعییت شده؟؟!
ویزیت پزشک متهصص 1 میلیون تومان!؟؟؟!!!!!
پزشک عمومی 500 هزارتومن؟؟؟؟؟!!!!!
تزریق سرم 300 هزارتومن؟؟؟؟؟!!!!!
آمپول 120 هزارتومن؟؟؟؟!!!!!
؟؟؟
؟؟؟
؟؟ یعنی این هزینه ها راکه مردم عادی هرگزنمی توانند پرداخت کنند، به جز دولتمردان وآقازاده هاشون!؟!
مردم عادی بروند وبمیرند!!؟ یعنی این دولت، هیچ رفاه وآسایشی، برای مردم قایل نیست!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مسؤلین چه خبرهای خوبی به مردم میدهند!!؟؟ پرازامید وشادی!!! ؟؟؟؟؟؟
راستی چراویتنام باداشتن 100نیلیون جمعیت، هیچ تلفات کرونایی نداشته؟؟؟!!! چرادولتها ومسؤلین ماذره ایی از کفایت سایر کشورها راندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ترکیه و بازار شب عید کرونا نداشت؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام خلاصه بگم به اقای نمکی بگین ما مسافرت نرفتیم الانم کسب و کارمون رو تعطیل کردیم اقای وزیر محکمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اصلا حالا که همه کندند بگذارید نقشه سیاه سیاه شود ،بالاتر از سیاهی که رنگی نیست!!!!!
چرا زودتر واکسیناسیون ملی آغاز نمیشود؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آبنبات چوبی نشان بچه دادن که اروم بشه ولی به دستش که نمی رسه حالا حالا ها
Iran (Islamic Republic of)
زندانبان
۲۳:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام عزیزان ما کارمندان اداره کل زندانهای استان لرستان با تمام ظرفیت و تمام وقت سرکاریم. چون دستور مدیر کل اداره است. چون تشخیص رو به ایشون دادن. تمام بخش‌های اداره شلوغ و پر تردد هستند.
کسی پیدا می شه تدبیر درستی در این خصوص به کار بگیره؟ خیلی بعیده خیلی. ما شکوه داریم از همه چیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
قرمز و سفید رنگای مورد علاقه من هستن.امیدوارم رنگتون قرمز و صفحه دلتون سفید باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
لطفا بانکها را هم تعطیل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خسته نباشید .کشور شده مثل بورس امان از دست این ملت چرا توی خونه نمی مانید بابا پول نیست واکسن بخرند .مبتلا میشوید .کادر درمان تا یکماه دیگه کارش تمومه خسته شدند .
چرا متوجه این بلا و بحران نیستید.انصاف بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تو را خدا سفت و سخت بگیرید محدودیتهای کرونایی را تردد ها را ممنوع کنید نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج و ارتش جان مردم را نجات بدید هر چی سختگیر تر کنید ما ممنون شماییم ولی هر چه سفت نگیرید ما دولت را مقصر میدونیم دولت باید شدید محدودیت را اعمال کنه من پدر و مادرم به خاطر سهل انگاری و دور همی گرفتند چرا تالارها و مهمونیها برگزار میشه تو را خدا جلوی تردد مروم را به زور بگیرید شدیدا برخورد کنید تا این مریضی نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تنها راه های برای علاج کرونا کووبرکت مستعان 110
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۲:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تو روخدا راهنمایی کنید داروی امام کاظم رو از کجا میتونم تهیه کنم که مطمئن باشه چون طرز تهیه و مقدارشو اینکه مواد اولیش اصل باشه رو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کدام شهر هستید ؟
معمولا عطاری های معروف دارند .
تو اینترنت جستجو کنید طب اسلامی تبریزیان .
آدرسهای افراد مطمئن را گذاشته اند .
yjc معمولا اجازه نمی دهد تا معرفی بیشتر کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
آقای نمکی ول کن این چیزها رو به خدا ماسک و الکل و خانه ماندن اثری نداره مگه یه آدم چند وقت میتونه خونه نشین باشه که شما یه همچین توقعاتی دارین، توروخدا پیگیر واکسن باشین سرعت واکسیناسیون رو بالا ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فقط و فقط شما مقصرید که مردم دیگه به حرفتون اعتماد ندارند با تاخیر در واکسیناسیون. یکم جون مردم براتون مهم باشه .خدا ازتون نمیگذره که این کشور با این همه سرمایه و معادن واکسن وارد نمیکنید .بی تدبیری تا کی ؟
Qatar
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تا زمانی که مسولان ستاد کرونا الگوی محدودیتهای سخت شهری وداخل شهری کرونایی را اجرا کنند باز ما شاهد پیکهای ۵،۶،۷،۸،۹،۱۰و الا ماشاالله هستیم
چرا که این محدودیتها زندگی عادی و روزمره مردم را تحت تأثیر قرار می دهد و مردم با هجوم به نیازهای خود پس از رفع محدودیت ها با بوجود امدن ترافیک و اجتماعات بزرگ در صفها و خیابان‌ها باز شاهد پیک بعدی خواهیم بود....دکتر نمکی باید بجای شعار های واهی و پپولیستی کرونایی همچون دیگر کشورها با تمرکز بر منظبت کردن مردم برای رعایت دستورات بهداشتی نوعی هم زیستی با این ویروس به وجود بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
رجبی
۲۱:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کرونا و مرگ میر فاجعه بار ، سوغات بی تدبیری و تصمیم خود سرانه روحانی ست ، کشته ها ی فراوان و کرونا عیدی 1400 روحانی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
علی برکه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دشمن مردم ، عید امسال راه ها را برای مسافرت باز کرد تا کرونا شیوع پیاد کند و جنازه های ایرانی ها عیدی سال 1400 دولت روحانی ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
یاخداااااا
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۲۰:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
در این چند سال اخیر بیشترین بودجه مملکت به بخش سلامتی تعلق داشته و دارد . بیشترین حقوق و در آمد در بخش پزشکی است. اما کمترین تحقیقات و نوآوری در این بخش ، چرا شبکه بهداشت که بیشترین بودجه را می گیرد،ة در همان ماه های اول با تحقیق و نوآوری جلوی ویروس کرنا و امثال را نگرفت. چرا فقط به مردم فشار می اورید. خواهشا اجازه دهید طب سنتی ایرانی اسلامی به میدان بیاید در کمتر از یکی دو ماه کرنا تمام میشود . البته برای عده ای خوشایند نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مگر کسی جلوشونو گرفته؟؟؟
خُب عطاری ها که باز هستند و مردم هم اگر بخواهند، میتونن مراجعه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
از داروی امام کاظم هم بنویسید که شبیه معجزه است .
سالها ریه ام عفونتهای شدید می کرد ولی با داروی امام کاظم که آشنا شدم ، عفونت ریه برطرف شد .
آنقدر قرص و شربت تئوفیلین و سالبوتامول و آموکسی سیلین و پنی سیلین و .... استفاده کرده بودم که حتی پزشک معالج بنده ، قطع امید کرده بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۲:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تو روخدا راهنمایی کنید داروی امام کاظم رو از کجا میتونم تهیه کنم که مطمئن باشه چون طرز تهیه و مقدارشو اینکه مواد اولیش اصل باشه رو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
آقای وزیر بیخیال. این مردم دیگه چیزی برای از دست دادن ندارند، آقای روحانی زحمت همه چی رو کشیدن این 8سال
Canada
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پروتکل را رعایت کنید و به گردن این و ان نیندازید
هر کس باید مسیول جان خودش .خانواده و هم وطن هایش باشد
بخدا پروتکل را رعایت نکنید .قاتل میشوید
این ویروس کشنده است
پیر و جوان سرش نمیشه
قوی و ضعیف سرش نمیشه
مگر تا بحال ماسک کسی را کشته
ایا پروتکل رعایت نکردند .ارزش بیمارستان افتادن و خدای نکرده مردن را دارد
جای شلوع نروید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما دولت برای چه داریم ، اگر قرار است همه چیز را خودمان بدانیم و عمل کنیم ، پس دولت و وزرایش به چه دردی میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ملت غیور و همیشه در صحنه ایران !
به خودتان بیایید
و سهل انگاری تان را در رعایت پروتکل ها ،به گردن زمین و زمان نیندازید !
گیریم که راه ها را نبستند ،
گیریم که مراکز خرید و ادارات دایرند،
گیریم که صف مرغ شلوغ است ،
گیریم که مترو ها و اتوبوس ها مملو از جمعیتند،
و گیریم که یک عده از خدا بی خبر و سفیه (!) دست از مهمانی و عروسی و دورهمی هاشان برنداشتند .
چرا به خودتان رحم نمی کنید ؟
در فهم زبان فارسی عاجزید
یا خدایی ناکرده به بیماری زوال عقل دچارید؟
کدامیک ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این الآن متن نمایشنامه های شکسپیر بود ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا ... نمیدونم مردم با کی دارن لجبازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مجالس عروسی و ترکیه و بازار کرونا ندارد!! فقط مساجد کرونا دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
برادر یا خواهر گرامی مجالس عروسی و ترکیه کرونا داره مجالس عزا و مساجد هم کرونا داره.فکر نکنید همه این بیماری ها تا این روز فقط فقط برای مسافرت و عروسی است صد در صد مراسم هایی که در مساجد نیز برگزار شد و یا خواهد شد نیز کرونا دارد چرا نسنجیده صحبت میکنید من هم مخالف مسافرت و عروسی و مراسم های که در حسینیه ها و مساجد این روزها تشکیل میشود هستم چون هیچ کدوم از شماها چه مذهبی و چه غیر مذهبی فقط حرف میزنید و رعایت نمیکنید اگه در پیچ های اینستا گرام نگا کنید مذهبی ها هم رعایت نمیکنند و به فکر کادر درمان نیستید هیچ کدوم از شماها.واقعا متاسفم برای همه که فقط حرف میزنند و فقط فقط بلد هستین به هم دیگر توهین کنید.لطفا زود قضاوت نکنید و ادعای مذهبی نکنید
Qatar
سعید
۲۲:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این دقیقاً همان چیزی هست که یکسال است به شما از طرف دولت القا شده....بله همه جا کرونا هست،ترکیه ،شمال،مسافرت،بقال سرکوچه شما،مسجد،اتوبوس،مترو و.....و....و.... الان شما بفرمایید تا کی بشینیم در منزل و منتظر باشیم؟از کجا بیاوریم تا نان بخوریم، ۴۵ متر خانه چطور باید فرزندانمان را زندانی کنیم؟ ،حرفهایی شما و هم نظرهای شما مثل ان می میامد که از تسر مرگ و اذراییل خود را پشت ۱۰۰ در بسته زندانی کنیم و‌بگیم مرگ کلید درها را ندارد و نمی تواند بیاید داخل.....این بلای طبعیی یا ساخته دست بشر هر چه باشد اگر اینطور قرنطینه ها ادامه پیدا کند با جهش ویروس هر روز بد تراز دیروز و خطرناکتراز گذشته می شود،کما اینکه این اتفاق اقتاد کرونا ۲ درصد مرگ و میر در سالمندان داشت الان که جهش پیدا کرده ۳ درصد در میانسالان مرگ دارد
باید به طور طبعیی و گله ای این ویروس در همان ابتدا فراگیر و مسنوئیت بوجود می اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چه حوصله ای داشتی که اینهمه پاسخ تایپ کردی!جالب اینجاست که با اوج کرونا هم مرز ترکیه بازه.فقط زورتون به مناسبات مذهبی مردم رسیده.شب عید بازار را باز گذاشتن.چرا؟سفر به ترکیه را باز گذاشتن.چرا؟ یعنی نمیدونستن با این کارها کرونا زیاد میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عزیزم ما به کسی توهین نکردیم.این شما هستی که ده خط توهین نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ترکیه و بازار کرونا نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
وزیر بهداشت عزیز ودوست داشتنی خداقوت .ما این دولت را هیچ وقت نمی بخشیم به خاطر سهل انگاری هایی که به جان ومال مردم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با بی تدبیری خود باعث این وضعیت شده که کسانی را که پروتکل را اجرا می کنند به اتش ندانم کاری این ویروس بسوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عمدا تعطیلی و منع تردد اعلام کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
میشه حرف نزنی.کاش امثال شماها کرونا بگیرن که اینقد هی مردمو فریب ندن و نگن کرونا نیست و دروغه وعمدا تعطیل کردن.۲۵۸ نفر مردن میفهمی؟ ۲۵۸ خانواده عزادارن کجای اینا نمیفهمی؟ بیخودی مریض بودن مردن؟؟؟؟ امثال شماها باعث زیاد شدن کرونا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
نصفش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
کرونا فقط پیشگیری وماسک وپرهیز ازبیرون رفتن درهرجای شلوغی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بودجه فوتبالیهاراصرف ساخت رادیودارووواکسن کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعنکه فوت فوتک چیه تواین وضعیت خراب احسنت که گفتی بوجه این فتوبال انچنان زیاده که میشود سه برابرملت ایران راواکسینه کرد افرین برادریا خاهران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مقصراصای ستادکرونا درراسش روحانیه که میگه پیک کرونا تموم شده است راهها راباز کردند متروها مملوازجمعیته وهیچ کاری هم نمیکند یه عده مردم هم اصلا رعایت نمی کنند بلاخره خوبه یه جوری جمعیت راکم کنند اون زمان می گفتند فرزند کمتر زندگی بهتر حالا مردم راقتل عام می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
در بیمارستان بهشتی کاشان جا نبوده بیمار برگردوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
شما تلاش خود را کردی ولی رییس جمهور و وزیر کشور دوست دارن ملت بمیرند .
Iran (Islamic Republic of)
رفعت
۲۱:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مرگ مردم و شیوع کرونا ، عیدی روحانی به مردم در ابتدای سال 1400
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
آقای وزیر اگر شما فرمانده قرارگاه مبارزه با اپیدمی هستید چرا تعطیلات را تعطیل نکردید
مردم نان ندارند میفهمید
جوانان بیکارند میفهمید بعد دم از کرونا میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
کدوم فرمانده ؟؟؟
فرمانده کسی هست که وقتی حرف می زنه همه بدون چون و چرا اجرا کنند.
ولی الآن هیچ کس به حرفش گوش نمیده. به خصوص رئیس جمهور
که اگر گوش میدادند، لا اقل در زمینه کرونا وضعمون خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام آقای نمکی و تیم که دارن کرونا رو مدیریت می کنند خیلی زحمت می کشن اما به نظرم توانایی ندارن که کار اجرایی انجام بدن و بهتر ی گروه دیگه جایگزین اینا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا بهترین تیم مدیریتی بهداشت و درمان در تاریخ ایران همین تیم دکتر نمکی و همکارانشان بوده اند .جور همه را کشیده اند .واقعا زحمات آنها قابل وصف نیست .اجرشان با ابا عبدالله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۲۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
نمکی و کادر مقابله با کرونا خوب عمل میکنن ، ولی وقتی روحانی برای هشدار متخصصین ارزشی قائل نیست ، و با باز کردن راه ها موجب شیوع انفجاری کرونا و کشته ها میشه ، نمکی چکار میتونه بکنه جز اینکه اومد تو تلویزیون التماسس کرد که مردم پروتکل ها رو رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نه هموطن عزیز دکترنمکی بهترین وزیر یامسعوله بخدا بسیارمردخوبیست دلسوز ،،،،اماحسن روحانی مقصراصلیست تمام حرفهاوگلایه های جناب نمکی رادیده ام اما روحانی اختیا وبوجه بهش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام.مردم لطفا لطفا خواهشا بخاطر جون خودتون وعزیزانتونم که شده رعایت کنید.بس هرچقد دولت ومردما مقصر کردیم دیگه اتفاقی که نباید میفتاد افتاده الان تنها راهش رعایت کردن توروخدا بخاطر بچه های کوچیکم که شده رعایت کنید.۲۵۸تا خانواده عزادار شدن کم که نیست با کی لج میکنین با جون خودتون؟چند ماه تحمل کنین آدم با مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دعا ؟!
وقتی نزدیک عید هر چی میگیم جلو سفرهارو بگیرید نمیگیرید!وقتی همه عروسی میگیرن کسی جلوشو نمیگیره!!!صف های مرغ و... رو درست میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بهانه : 1- چرا محرم و رمضان و ... مراسم بود؟
2-چرا نوروز و سفر و ... برقرار بود ؟
3-چرا مغازه بغلی بازه اما من ببندم؟
4- چرا عراق ...
5-چرا ترکیه ...
6-مسئولین : تقصیر مردمه!!!
7-مردم: تقصیر مسولینه!!!
و ...
نتیجه : کرونا برای دیگران است و شروع چندباره شیوع کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چراغ خاموش دولت رو سفید کردی، دوست زرنگ من،
همه میدونن مقصر کیه!
روشنتر از روز.
همه چی و همه جارو(و مردم رو) باید
{دوست من} باید مسئولش، دولت محترم مدیریت میکرد
مردمم حرف گوش میدن، جز یه عده خیلی خیلی محدودی که.... در هرشرایطی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فقط مقصر غیرازنمکی ،،،تمام مسعولان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خاک
امروز به آمار مرگ ومیر ترکیه رسیدن.....با تعداد بستری تقریبا برابر
احتمالا جلو هم خواهند زد
مرگ و میر ما نسبت به تعداد ابتلا در رتبه دوم دنیا قرار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به خدا خسته شدیم که به گوش شما نام داروی امام کاظم و بخور جوش شیرین و داروی جامع امام رضا را برسانیم .
یک عده ای نمی گذارند که مردم ایران از این داروها استفاده کنند .
جناب آقای دکتر ، مستحضر باشید که بنده همکار شما در علوم پزشکی هستم و این حرفها به علت تجربه در درمان کرونا عرض کردم .
مردم را کمک کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
نترس جانم همه میشناسن.من هر کی رو میبینم داروی منسوب به امام کاظم را بلده.جوش نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بخور جوش شیرین؟؟؟؟ اون وقت چه بلایی سر ریه خواهد آمد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز
وقتی ریه گرفتار التهاب و همچنین خلط و حتی سرفه های خشک که به خاطر وایتکس و بوی رنگ و تینرو کرونا و امثال اینها ایجاد می شود .
باعث می شود ریه حالت اسیدی به خودش بگیرد .
بنده بخور معمولی جوش شیرین را امتحان کرده ام .
بتعث می شود که خلطهای ته ریه بیرو بیاید و ریه تحریک به سرفه کردن می شود .
جالب اینکه احساس می کردم ته ریه ام پاکسازی می شود .
معجزه است و هیچ آسیبی به ریه وارد نمی کند .
بروید و روش صحیح بخور جوش شیرین را پیدا کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اونهایی که منفی داده اند حرف حساب ندارند .
سوال بپرسید تا جواب درست و منطقی بدهم .
داروی امام کاظم را از مراکز معتبر خرید کنید و به هر عطاری که سر راهتان است اعتماد نکنید .
و اگر هم خودتان لوازمش را بگیرید و مخلوط کنید بهتر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
داروی امام کاظم خیلی تاثیر داره من اقوامم همشون کرونا گرفتن بعضی ها هم بالای 70سال سن داشتن ولی شکر خدا با استفاده از داروی امام کاظم خیلی زود خوب شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
به خدا داروی امام کاظم هم پیشگیری از کرونا هستش هم۵ روزه درمان کرونا ست به ولالله با چشام میبینم اوناییکه داروی امام کاظم استفاده میکنن کرونا نمیگیرن نه ماسک میزنن واقعی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ادارات که اصلا بخشنامه ها رو رعایت نمیکنند
مثل اداره پست نیروها با تمام ظرفیت سرکارند
-
اصغر
۱۶:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اونایی که به تذکرات قبل از عید گوش ندادند و راهها را باز گذاشتند میخواهند جمعیت کشور کم بشه مسئولین ستاد کرونای کشوری باید پاسخگو باشند بخاطر 4 تا هتل و مسافرخونه و جاهای گردشگری که خالی شده بودند و درآمد نداشتند همه را به فنا دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سفر به ترکیه از همه بدتر بود
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دوستان خواهشن دائما این صحبت رو نکنید که قضیه چیه نزدیک مراسمات مذهبی پیکا شروع میشه.
چون این مدل حرفا باعث میشه بعضی از افراد بگن پس این کرونا همش دروغه و هر کس کار خودش رو بکنه
نتیجش میشه کشته شدن هم وطن هامون
خواهشن همه رعایت کنیم تا این بیماری منحوس ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بی مسئولیت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
یک مقدار رنگ قرمز یا رب گوجه میخواد، فقط همین
با یه چندتا آدم های خوش باور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
جریانش چیه نزدیک مراسمات مذهبی میشیم پیکا شروع میشه و کرونا جولون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
...رمضون میشه محرم میشه نق میزنید... دیگه از شما انتظار نداریم مثل بقیه تجمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با شما نیستن شما کار خودتو بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عروسی و عزایی و بازار و سفر به ترکیه و کیش و شمال کرونا نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
شما هرجایی دلت می خواد برو زودتر فنا بشی
Iran (Islamic Republic of)
ssss
۰۸:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا به این نمیشه دیس لایک داد؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
برید پرواز ترکیه رو باز کنید خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بازه هنوز، روزي ٧ پرواز داره میره استانبول از فرودگاه امام

آمار ترکیه وحشتناک بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بنده ی خدا چه ربطی به ترکیه و عراق و ... داره قبل نوروز شهر ما هر چند روز یک نفر پیدا میشد میگفتن کرونا گرفته الان هر روز دو رقمی میشه 4 تا هم تلفات داده فعلا"
نه امکانات درست حسابی داریم نه بیمارستان بزرگ...بی عرضگی بعضیهارو ننویسین به اسم کشورهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ssss
۰۸:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا اون موقع که پرواز ووهان باز بود وقم قرنطین نشد حرفی نمیزدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
درودبرجناب دکترنمکی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما مردم با فرهنگ و ایران دوست همگی در کنار کادر درمان خود هستیم.
جه کنیم که بعضی از افراد هیچ توجهی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بله که میرسه بعدبا این وضع میخواید امتحان نهایی دوازدهم هم حضوری کنید لطفا به داد ما برسید خیلی از هم سن و سال ماها کرونا دارن و علائم ندارن اگه یکی دانش اموزان ناقل باشه بیتشر اینه که کل دانش اموزان بگیرن
هی هم نگید پارسال
پارسال روزانه 2000 تا میگرفتن ولی الان 20000 پارسال کرونای انگلیسی و افریقایی نبود ولی الان هست
شهر ما 2 روز هست فوق قرمز شده لطفا به داد ما برسید