تپه ۸ هزار ساله مانع اجرای طرح کمربندی شد

شهردار شهرکرد گفت: در بازنگری طرح جامع باید طرح کمربندی شهر کیان اصلاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه تعیین تکلیف کمربندی شهر کیان اظهار داشت: با توجه به اینکه تپه سراب شهر کیان در مسیر طرح کمربندی است بنابراین باید این پروژه در طرح تفصیلی مورد بازنگری قرار گیرد.

او افزود: این اصلاحیه براساس درخواست میراث فرهنگی و ازطریق شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی با اشاره به عقب‌نشینی معابر موجود در حریم اضافه کرد: معابر در محدوده آثار تاریخی چالش‌تر که در طرح تفصیلی مصوب معابر، دارای عقب‌نشینی هستند میراث فرهنگی توصیه حفظ وضع موجود بدون عقب‌نشینی است.

مرجان دادایی سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: تپه سرآب واقع در اراضی صنایع حوضچه‌ای با ۸ هزار سال قدمت و از آثار ملی استان و جزو محوطه‌های باستانی شاخص استان می‌باشد.

او افزود: با توجه به طرح مصوب اراضی صنایع حوضچه‌ای و احداث کمربندی جنوب شهر که در این محدوده تاریخی است سازمان میراث فرهنگی مانع اجرای طرح‌های مصوب شده است.

دادایی ادامه داد: در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر با توجه به اینکه در سنوات گذشته مکاتبات لازم صورت نگرفته و در حال حاضر بازنگری طرح در حال تدوین است جهت رفع مشکل مقرر شد میراث فرهنگی با نظر مشاور نقاط utm را مشخص و درخصوص تعیین مالکیت پس از بررسی اسناد و مدارک مالکین مکاتبات با راه و شهرسازی انجام تا اصلاحات لازم جهت جابجایی کمربندی و حفظ حریم آثار تاریخی صورت پذیرد.

او با اشاره به عقب‌نشینی معابر واقع در حریم آثار تاریخی چالش‌تر گفت: شهرداری شهرکرد استعلامات لازم را از اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌دهد تا برای حفظ بدنه شهری و به استناد طرح تفصیلی مصوب، سیما و منظر شهری دچار ناهمگونی نگردد، لذا پیشنهاد شد با توجه به آیین‌نامه سازمان میراث فرهنگی که به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده قبل از تصویب طرح جامع و طرح تفصیلی جلسات هم‌اندیشی با راه و شهرسازی تشکیل و موارد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار