شیب تند کرونا در استان مرکزی

ابتلای کرونا در استان مرکزی در هفته سوم فروردین افزایش چشمگیری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مرکزی دراسفند ماه ۹۹ شیوع کرونا را به کمترین میزان خود رسیده بود، اما با شروع خرید‌های عید و حضور مردم در بازار‌ها امروز شاهد بالاترین میزان ابتلا و شیوع کرونا هستیم بطوریکه بیمارستان‌ها و تخت‌های بستری تکمیل شده است.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: افزایش ابتلا کار را به جایی رسانده که در بیمارستان‌های اراک فقط ۱۶۶ تخت خالی داریم.

جمالیان افزود: متاسفانه هفته سوم فروردین به نسبت هفته دوم با افزایش چشمگیری مواجهیم به طوری که بیماران سرپایی از ۲ هزار و ۳۶ مورد در هفته دوم به ۴ هزار و ۸۰۳ مورد در هفته سوم رسیده که ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: موارد بستری هم از ۱۴۶ مورد به ۴۵۶ مورد رسیده که فشار زیادی به کادر درمان وارد آورده و موارد فوتی هم در این مدت از ۱۲ مورد در هفته دوم فروردین به ۱۹ مورد در هفته سوم رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مهم نارضایتی فرمانداران را به همراه داشته است.

او ادامه داد: ماندگاری بیماران کووید ۱۹ در پیک چهارم کرونا در استان مرکزی افزایش یافته و از ۵ روز در پیک‌های گذشته به هفت روز رسیده است.

جمالیان اظهار کرد: مدیران استان مرکزی طبق قانون آنگونه که باید در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وارد نشده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که این مهم در آینده نارضایتی مردم را به همراه دارد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه اراک در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا قرمز شده با شهر‌های عادی تفاوتی نداشته و می‌طلبد که با نصب دست نوشته شهرداری در شهر زمینه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیرو‌های درمانی نیرو‌های مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.