حمل بیش از ۱۵ میلیون تن محمولات در راه آهن یزد

مدیرکل راه آهن یزد گفت: در سال قبل بیش از ۱۵ میلیون تن محمولات به وسیله ۲۱۰ هزار واگن از مبادی راه آهن یزد بارگیری و حمل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رحمت نژاد، مدیرکل راه آهن یزد گفت: پارسال مقدار ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی و کنستانتره از معادن چادرملو، چغارت و گندله سازی بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

او افزود: در معدن چادرملو ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، در معدن چغارت مقدار ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، آگلومره و گندله آهن بوسیله، در معدن سه چاهون مقدار یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن سنگ آهن، از کارخانجات گندله سازی اردکان مقدار ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و شمش، و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن دیگر محمولات بارگیری شد.

رحمت نژاد اظهار کرد: محمولات به مقاصد فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گندله سازی اردکان و بندرعباس ارسال شده است.

مدیرکل راه آهن یزد ادامه داد: در تخلیه نیز طی سال ۹۹، مقدار ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محمولات از قبیل آهن اسفنجی، سنگ آهن، بالاست، خاک کائولین، گندم، گوگرد خام، خودرو و دیگر اقلام در استان تخلیه شده است که نسبت به سال ۹۸ پنج درصد رشد داشته است.

او افزود: طی سال گذشته در تن کیلومتر بار خالص حمل شده نیز با مقدار ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و در تن کیلومتر مبدا- مقصد نیز مقدار ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن بار در سال ۱۳۹۹ جا به جا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار