۸۰ درصد تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری پر شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سپری شدن حدود یک هفته از شیوع موج جدید کرونا در استان، به طور میانگین ۴ تا ۵ هفته دیگر این موج ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از لغو اعمال جراحی معمول در بیمارستان‌های استان و تکمیل ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در مراکز درمانی اشاره داشت.

او افزود: با توجه به تجربه درگیری سایر شهرستان‌ها بویژه استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد موج شیوع بیماری کرونا بین ۴ تا ۸ هفته به طول می‌انجامد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: با توجه به سپری شدن حدود یک هفته از شیوع موج جدید کرونا در استان، به طور میانگین ۴ تا ۵ هفته دیگر این موج ادامه پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: هر چقدر دستورالعمل‌های بهداشتی، اصول قرنطینگی و محدودیت‌های اعمال شده بیشتر و دقیق‌تر رعایت شود، مدت زمان اوج شیوع بیماری کرونا در استان کوتاه‌تر می‌شود.

رحمانی با ابراز تاسف از اینکه، تخت‌های در نظر گرفته شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال پر شدن است و بیش از ۸۰ درصد ظرفیت این تخت‌ها تکمیل و تعداد خیلی کمی از تخت خالی هستند افزود: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر گردید، نقاهتگاه‌های در نظر گرفته شده برای بستری و نگهداری مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شود.

او گفت: در شرایطی که وضعیت استان بحرانی است و تخت‌های بیمارستانی در حال پرشدن است، مردم با مراقبت بیشتر از سلامت خود، از انجام رفتار‌های پرخطر، نزاع و درگیری، بروز حوادث رانندگی تاحد امکان پیشگیری نمایند تا از بار مراجعات به مراکز درمانی کاسته شود.

رحمانی اضافه کرد: در شرایط کنونی، اعمال جراحی غیر اورژانسی تعطیل و تنها به مادران باردار، بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های استان خدمت ارائه می‌شود، لذا مردم از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار