اجرای طرح شهید سلیمانی در۳۷ محله قزوین

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کرونا در ۳۷ محله خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از اجرای طرح شهید سلیمانی در ۳۷ محله قزوین خبر داد و گفت: این طرح با هدف بیماریابی، تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کرونا به صورت رسمی از امروز دوشنبه اجرا می‌شود.

حبیبی افزود: در مرحله جدید این طرح تشدید نظارت‌ها و بیماریابی در محلات پر خطر در دستور کار قرار دارد.

به گفته او با توجه به محله محور بودن این طرح، تمامی مردم و گروه‌های بسیجی با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و با برنامه‌ریزی منطقه‌ای و محله‌ای در این طرح مشارکت موثر خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به روند صعودی بیماران بستری درمراکز درمانی و تعداد فوتی‌ها در استان قزوین تاکید کرد: تنها ۲ هفته فرصت مهار این بیماری را داریم و ادامه این وضعیت خسارت جانی جبران ناپذیری را برای تک تک افراد به همراه خواهد داشت.

حبیبی با تاکید بر ضرورت اجتناب از برگزاری مجالس و دورهمی‌ها به مدت۲ هفته افزود: مردم با خودداری از برگزاری هر گونه دورهمی و حضور در اجتماعات در این مدت در مدیریت پیک چهارم کرونا، همکاری کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان تصریح کرد: همه دستگاه هاو ارگان‌ها باید با این طرح نهایت همکاری را داشته باشند و مردم نیز توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا را جدی‌تر بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی کرونا به بیمارستان‌ها نگران کننده است، افزود: هم اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان قزوین نزدیک به ۶۰۰ نفر رسیده استکه پیش بینی می‌شود طی چند روز آینده تخت‌های بیمارستانی جوابگویی نیاز نباشد.

وی از اجرای طرح مراقبت از بیماران کرونایی در منزل خبر داد و گفت: این طرح مربوط به بیماران کرونایی است که در مراحل اولیه ابتلا قرار دارند و نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.

حبیبی با بیان اینکه مشکلی در تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز نداریم، اضافه کرد: دستگاه اکسیژن توسط سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان به اندازه کافی به صورت امانی تهیه شده تا در صورت نیاز در محلات توزیع شود.

وی یاد آور شد: منع تردد شبانه در ساعات ۲۲ تا ۴ صبح همچنان ادامه دارد و از امروز ۲۳فروردین نظارت‌ها در خیابان‌های پر تردد و مراکز شهر‌ها با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار