مرادی:

افزایش بستری های کرونا به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر می رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر می رسد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش‌بینی می‌کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.

او گفت : نقشه راه ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری معاونت‌ها تدوین شده است و تمامی اعمال جراحی و بستری‌های الکتیو لغو شده است.

او افزود: براساس مشاهدات قبل و الگوی انتقال بیماری پیش‌بینی می‌کنیم در اوج بیماری پیک چهارم تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر برسد که نسبت به پیک قبل حدود ۶۰۰ بیمار بستری افزایش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: سه دستگاه اکسیژن‌ساز از طرف وزارت نفت به دانشگاه اختصاص یافته که به دستور استاندار یک دستگاه در بیمارستان ۵۲۰ ارتش و یا نیروی انتظامی و ۲ دستگاه دیگر در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) نصب می‌شود.

او ادامه داد: بخش جدید اورژانس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) که در مراحل پایانی احداث و تجهیز است، بنا بر ضرورت به عنوان بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا با ۵۰ تخت بستری و ۱۲ تخت آی. سی. یو و سی. تی. اسکن و ورودی مستقل شروع به کار می‌کند.

مرادی گفت: با اختصاص ۱۰۰ تخت رزرو باید آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ بیمار بستری را داشته باشیم و بر درمان بیماران سرپایی از طریق کلینیک‌های سرپایی تاکید ویژه داشته باشیم و راهکار‌های عملی آن بررسی شود.

او افزود: براساس رنگ‌بندی باید فقط مشاغل گروه یک در شهر‌های قرمز فعالیت کنند که متاسفانه نظارت کاملی بر آن وجود ندارد و مردم دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند.

مرادی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا به هیچ وجه نباید قطع برق وجود داشته باشد و تمامی بیمارستان‌ها دارای برق دو سویه باشند.

او گفت: همانند پیک‌های قبل نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی هستیم و نحوه بستری بیماران در تمامی بیمارستان‌ها از طریق مرکز MCMC متوازن صورت گیرد تا از نظر خدمات پزشکی و پرستاری، اکسیژن رسانی و ... خللی وارد نشود.

مرادی با تاکید بر جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری، ادامه داد: بار‌ها اعلام کرده‌ام که با تغییر رنگ شهرها، محدودیت‌ها و ملاحظات باید به صورت خودکار انجام شود و دیگر نیاز به تصمیم جدید در ستاد و برگزاری جلسه نیست.

او افزود: در حال حاضر روال زندگی عادی برقرار است و با این موج شدید، بدین صورت نمی‌توان بیماری را کنترل و پیشگیری کرد، باید جدی وارد شده و جلو انتشار بیشتر بیماری را بگیریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار