صدور ۱۳۲ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در بیله سوار

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بیله سوار گفت: در سال گذشته ۱۳۲ فقره پروانه تولید انفرادی و ۱۳ پروانه مشاغل صنایع دستی در این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرنام حامد، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بیله سوار گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته اعتبارات شهرستانی تامین و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

او با اشاره به تکمیل سه واحد سرویس بهداشتی و نمازخانه بین‌راهی و نصب انشعابات دو سرویس بیان کرد: همچنین ۶ هزار و ۷۱۱ متر مربع زمین از امور اراضی و منابع طبیعی در منطقه گلی‌بلاغ برای احداث سرویس بهداشتی ارائه شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیله‌سوار از تکمیل فاز اول مزار شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ شهرستان بیله‌سوار و پیگیری ایجاد موزه در شهرستان و خرید ویترین موزه به تعداد ۵ عدد در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با پیگیری و رفع مسائل و مشکلات پروژه مجتمع خدماتی خورشید بالهارود، پیشرفت فیزیکی این طرح به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

حامد با اشاره به اقدامات در حوزه صنایع‌دستی در شهرستان در سال گذشته عنوان کرد: صدور پروانه تولید انفرادی به تعداد ۱۳۲ فقره، صدور ۱۳ فقره پروانه مشاغل، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۶ نفر، پرداخت تسهیلات کرونا برای ۳۰ نفر و ثبت اشتغال ۱۸ نفر در پنجره واحد از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

او بازدید و نظارت بر مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و اجرای برنامه به‌صورت مجازی از جمله شب یلدا را از برنامه‌ها در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: دعوت از سرمایه‌گذاران و تشکیل پرونده در خصوص گردشگری کشاورزی به تعداد دو مورد و پاسخگویی به ۱۲۰ مورد استعلامات شهرستان نیز در بخش سرمایه‌گذاری انجام شده است.

حامد در مورد اقدامات سال ۹۹ در حوزه حفاظت از آثار تاریخی و باستانی بیان کرد:۲۵۰ مورد بازدید از آثار تاریخی و تعامل با نیروی انتظامی و مرزبانی در خصوص حفاظت و بازدید از آثار تاریخی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.