۸۱ واحد گلخانه فعال در باغملک وجود دارد

کارشناس جهاد کشاورزی باغملک گفت: ۸۱ واحد گلخانه فعال در سطح ۲۵ هکتار در نقاط مختلف این شهرستان فعال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریبرز مددی کارشناس جهاد کشاورزی باغملک گفت: باغملک دارای ۸۱ واحد گلخانه فعال در سطح ۲۵ هکتار در همه نقاط شهرستان از جمله قلعه تل بخش مرکزی و صیدون و میداوود بوده که به طور متوسط سالیانه حدود  یک هزار و ۱۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای شامل توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پاپایا یا خربزه درختی و تولید نهال مثمر و غیر مثمر است.

 او بیان داشت: برای دریافت تسهیلات بانکی باید از مراکز خدمات غیردولتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی که در باغملک تعداد ۴ مرکز مشغول به فعالیت هستند، متقاضیان جهت صدور مجوز تاسیس گلخانه و تاییدیه‌های لازم را مطابق قوانین و با هماهنگی اداره اموراراضی و تولیدات گیاهی، طرح و برنامه جهادکشاورزی شهرستان اقدام نمایند.

مددی افزود: مشکل خاصی در خصوص فروش محصولات وجود ندارد و پارسال شاهد بودیم که کشاورزان به راحتی توانستند محصولات خود را به فروش برسانند، ولی در بعضی شرایط ممکن است بازار فروش دچار نوسان قیمت شود وقتی عرضه زیاد باشد قیمت فروش پایین بیاید و یا بعضی از محصولات مثل پاپایا نیاز هست که در بحث بازاریابی فعالیت بیشتری بشه تا جا بیفته و نیاز به زمان دارد.

این کارشناس جهاد کشاورزی ادامه داد: حداقل متراژ لازم برای صدور مجوز در محدوده روستا و شهر ۳۰۰ متر است و محدودیتی در خصوص پرداخت تسهیلات وجود ندارد، اما به ازای هر مترمربع مبلغ ۶۵۰ هزارتومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. اما به دلیل اینکه طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشد حداقل کمتر از ۳ هزار متر مربع نباشد.

او در پایان گفت: سود این وام ۱۲/۵ درصد است که بازپرداخت آن ۵ ساله است و هر ۶ ماه یک قسط از سوی وام گیرنده باید پرداخت شود، این وام دارای مشارکت است یعنی میتوان تا یک سال و بیشتر از پرداخت قسط معاف بود، اما بانک مقداری سود به وام اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.