رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه:

۱.۵ درصد از سند جامع اشتغال استان کرمانشاه عقب هستیم

وفایی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه، گفت: پیش‌بینی ما این است که نرخ سالانه بیکاری سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود هشت‌دهم درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب‌الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه به اشاره به نرخ بیکاری زمستان سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان گذشته را ۱۸ درصد اعلام کرده که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و گسترده دشمن علیه اقتصاد کشور و نیز پیامد‌های منفی و متعدد کرونا در کسب و کار استان، چنین نرخی برای بیکاری استان دور از انتظار نبود.

او گفت: پیش‌بینی ما این است که نرخ سالانه بیکاری ۹۹ نسبت به سال ۹۸ هشت دهم درصد کاهش پیدا کند و بی‌شک دیگر در جایگاه اول و شاید دوم کشور نخواهیم بود و در شرایطی که همه دنیا به دلیل فشار‌های ناشی از شیوع کرونا با افزایش بیکاری و کاهش اشتغال مواجه هستند، یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.

وفایی عنوان کرد: با این حال خلاف سال‌های ۹۷ و ۹۸، ما در سال ۹۹ از سند جامع اشتغال استان عقب خواهیم ماند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرایط برای جبران این عقب‌افتادگی مهیا شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: البته جبران این عقب‌افتادگی هم به عوامل مختلفی از جمله رویداد‌های سیاسی و انتخابات خرداد، وضعیت رابطه با سایر کشور‌ها و امکان انجام مبادلات تجاری و شرایط تولید داخلی و شیوع کرونا بستگی دارد و هیچ‌چیز قابل‌پیش‌بینی نیست به ویژه اینکه بودجه امسال به‌صورت دوسطحی بسته‌شده و دو شرایط متفاوت در آن لحاظ شده است.

نرخ سالانه بیکاری استان‌های کشور در سال ۹۹ در اردیبهشت امسال از سوی مرکز ملی آمار ایران اعلام می‌شود.

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

این در حالی است که نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کمتر شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت اما با این‌حال حدود ۱.۵ درصد از سند جامع اشتغال استان عقب هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار