فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در تویسرکان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان از فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حبیب معصومی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان با اشاره به فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در شهرستان تویسرکان گفت: از این تعداد پایگاه‌های اورژانس شهرستان تویسرکان دو پایگاه شهری و ۵ پایگاه جاده‌ای است.

او با اشاره به اینکه چهار پایگاه اورژانس شهرستان تویسرکان از سال ۹۲ به بعد ایجاد شده است بیان کرد: ۵۳ نیروی انسانی در اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان مشغول به کار هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان در ادامه مدیر این مجموعه در شهرستان را از نیرو‌های فعال و پیشرو در امور خواند و تعداد دستگاه آمبولانس شهرستان را ۹ دستگاه آمبولانس دانست و گفت: ساختمان اورژانس سرکان توسط خیر در حال احداث است و زمین برای ساختمان اورژانس وردآورد هم وجود دارد، اما حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و ساز نیاز است.

معصومی نیز با اشاره به افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی شهید سردار سلیمانی ۲۳ بهمن سال گذشته اظهار کرد: بیمارستان کارش را با راه‌اندازی یک بخش داخلی و اورژانس و در صورت زیاد شدن بیمار یک بخش کرونا شروع کرد.

سید ابراهیم طواف زاده با اشاره به اینکه متاسفانه از ۲۵ بهمن سال گذشته باوجود تذکر وزیر بهداشت مسافرت‌ها به شهرستان تویسرکان بیش از حد بود افزود: در موج چهارم سرایت پذیری بیش از حد چهره جدید ویروس باعث شده تمام کادر درمان شهرستان تویسرکان گرفتار شوند.

او با اشاره به راه اندازی بخش‌های یک تا چهار کرونا در بیمارستان جدیدالاحداث شهید سردار سلیمانی تویسرکان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ تخت مصوب شده در بیمارستان جدید کامل از بیماران کرونایی پر شده ضمن اینکه تعدادی تخت هم اضافه کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه کادر درمان تویسرکان به شدت فرسوده شده و طی یک هفته اخیر یک چهارم کادر درمان درگیر بیماری شدند و به استعلاجی رفتند گفت: هم اکنون نزدیک به فلج شدن هستیم، اما با این شرایط تاکنون نگذاشتیم بیمارستان از نیرو درمان خالی بماند.

او با اشاره به اینکه تویسرکان تنها ۶ پزشک عمومی دارد که بار اضافه کار بر آن‌ها تحمیل شده، خواستار جذب پزشک عمومی برای شهرستان در شرایط شیوع موج چهار کرونا شد و گفت: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی خوب حمایت کردند؛ اما با این وجود در حال حاضر تویسرکان نیاز به جذب نیرو دارد.

طواف‌زاده با اشاره به تقسیم بیماران بین دو بیمارستان شهرستان افزود: برای انتقال بیماران از بیمارستان جدید الاحداث به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) دو دستگاه آمبولانس نیاز است که تقاضا داریم تامین شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه به واسطه وجود وحدت و همدلی مسوولان در شهرستان شاهد تحول در ایجاد زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی هستیم گفت: بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی جدیدالاحداث سردار شهید سلیمانی سال گذشته افتتاح شد که بخش‌های کرونایی در آن ایجاد شد.

رسول حسینی با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور و شهرستان تویسرکان گفت: ورود و خروج خودرو‌ها در تویسرکان در کنار همه دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در حال انجام است.

او خواستار همیاری رئیس اورژانس کشور به منظور تامین دستگاه ام. ار. آی برای بیمارستان جدیدالاحداث سردار شهید سلیمانی شد.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: اورژانس ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.