صدر نشین شدن جهانی چین در زمینه اختراعات هوش مصنوعی

چین با ۷۴.۷ ٪ از کل برنامه‌های جهانی در زمینه ثبت اختراع هوش مصنوعی، صدرنشین بدون رقیب این حوزه است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دهه گذشته، در چین ۳۹۰ هزار درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی (AI) ثبت شده است که بر اساس گزارش توسعه هوش مصنوعی چین در سال ۲۰۲۰، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده و ۷۴.۷ درصد از کل ۵۲۰ هزار درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی جهان را به تنهایی ثبت کرده است.

براساس گزارش منتشر شده در حوزه هوش مصنوعی، چین در بیش از ۱۰ زیرشاخه هوش مصنوعی، از جمله پردازش زبان طبیعی، فناوری تراشه و یادگیری ماشین، در تولید تحقیقات علمی جهان پیشرو است. با این وجود این کشور هنوز نیاز به تعامل انسان و کامپیوتر، مهندسی دانش، رباتیک، گرافیک رایانه و تئوری محاسبات دارد. در دهه آینده، مطالعه هوش مصنوعی بر روی زمینه‌های کلیدی مانند تقویت یادگیری، دانش نقشه برداری و ربات‌های هوشمند تمرکز خواهد کرد.

رقابت چین و آمریکا در حوزه هوش مصنوعی

در این گزارش همچنین منابع استعدادیابی در سطح بالا، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و اشاره شد که ایالات متحده بیشترین تعداد دانشمندان هوش مصنوعی سطح عالی را با ۱۲۲۴ نفر دارد، در حالی که چین با ۱۹۶ نفر رتبه دوم را دارد. استعداد‌های عالی هوش مصنوعی در چین عمدتا در پکن، تیانجین، منطقه هبی و دلتای رودخانه یانگ تسه و همچنین منطقه دلتا رود مروارید زندگی می‌کنند.

چین صدرنشین اختراع هوش مصنوعی

البته اخیرا هم شرکت مایکروسافت یک شبیه ساز حمله سایبری منبع باز با عنوان "CyberBattleSim" را راه اندازی کرده است که محققان امنیتی و دانشمندان داده را قادر می‌سازد تا محیط‌ های شبکه‌ای شبیه سازی شده بسازند و میزان موفقیت آن‌ها را در برابر مهاجمان سایبری کنترل شده توسط هوش مصنوعی ، آزمایش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار