در صحن علنی مطرح شد؛

پاسخ زاکانی به شبهات مطرح شده درباره مرکز پژوهش‌های مجلس

رئیس مرکز پژوهش ها به شبهات مطرح شده درباره این مرکز پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار کرده بود اخیراً در مجموعه مرکز پژوهش‌های مجلس که در ساختار سازمانی آن ۵ معاونت تعریف شده، ۱۲ معاون با حکم رئیس مرکز منصوب شده‌اند. جناب آقای زاکانی رعایت قانون از جنابعالی به عنوان نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که متعلق به ملت و نمایندگان است بیش از دیگران انتظار می‌رود!

وی ادامه داد: از هیئت رئیسه مجلس و همچنین دکتر قالیباف رئیس مجلس که هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها هستند، تقاضا دارم نسبت به اصلاح این تخلف از قانون و رعایت ساختار سازمانی اقدام کنند.

این نماینده خطاب به زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که اخباری در خصوص پرداخت‌های نامتعارف و خارج از روابط استخدامی در مرکز پژوهش‌ها به گوش می‌رسد که باید شفاف سازی شود. همچنین با تأسیس غیرقانونی مرکز پژوهش‌ها در قم اعتراض علمای این شهر را برانگیخته‌اید، سوال بنده این است که مگر قرار نبود مرکز تحقیقات اسلامی قم امور مربوط به اسلامیت و تحقیقات و طرح‌های مجلس را برعهده داشته باشد؟ لذا باید به این موضوع هم توجه شود.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس امروز در صحن علنی امروزدر پاسخ به این نماینده با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک به تدبیر هیئت رئیسه گزارش مفصل از اقدامات مرکز را ارائه خواهیم کرد، گفت: البته گزارش ما از قبل عید نوروز امسال آماده بود و یک بار قرار شد در دستور قرار بگیرد، اما با تداخل برنامه‌ها به تعویق اقتاد. پیش از  آقای مطهری برخی جریان‌های سیاسی با اهداف خاص برخی نکات را درباره مرکز پژوهش‌ها بیان کرده بودند که موضوع انتخابات آینده و تضعیف مجلس را هدف داشتند.  

وی ادامه داد: درباره دفتر قم مرکز پژوهش‌ها رویکرد معارف اسلامی در حوزه تقنین و نظارت به عنوان رویکرد اول مرکز در رویکرد‌های چهارده گانه تحولی بود که در نتیجه دفتری در قم تاسیس شد. این دفتر قانونی است؛ به واسطه اینکه هم در هیئت امنا مطرح شد و هم ریاست مجلس آن را افتتاح کرد. همین بس که آیت الله بوشهری بیان کردند که با این اقدام یک  انقلاب در حوزه دین رخ داده است. نظر علما کاملا مثبت است که بزرگترین و مؤثرترین علما در این مرکز تصدی کار را بر عهده دارند.  

این نماینده اظهار کرد: موازی کاری با مرکز اسلامی تحقیقات قم نیست که این تقسیم را ریاست محترم مجلس انجام دادند تا کار‌های بنیادین از سوی مرکز اسلامی رخ دهد و تحقیقات کاربردی و طرح‌ها و لوایح در دفتر قم انجام شود. این بی اطلاعی آقای مطهری باعث شد این نکته نادرست را بیان کند. از نظر شیوه کار هم ما کلا یازده نفر را مستقر کردیم، اما راه دریایی از علوم و معارف به سمت مجلس باز شد.

زاکانی بیان کرد: به واسطه تحولات هشت ماهه اخیر مرکز پژوهش‌ها هم رویکرد تحولی مرکز و هم نیروی انسانی و هم فرآیند و سایر موارد دستخوش تغییرات جدی شد که به سمع و نظر همکاران خواهد رسید. اما به دلیل چالاکی و تخصصی‌تر شدن و پاسخگو بودن مرکز به نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس، مرکز سه سطح معاونت، دفتر و گروه را داشت که با مشورت با ریاست مجلس و مشاوران مجموعه دو سطحی شد که در اسفند ماه نامه اش را زدیم. ان شاء الله در  هیئت امنا و کمیسیون‌های برنامه  و بودجه و اجتماعی طرح خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش‌ها ۲۵۰ پست رسمی دارد و پیش از بنده ۲۲۳ نفر مشغول به کار بودند و الان ۲۲۵ نفر آنجا مشغولند. هنوز ۲۵ پست خالی داریم. فعالیت‌های بارزی را مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم داشته است که ۶۷ درصد طرح‌ها و لوایح افزایش یافت و ۲۴ درصد هم درخواست نمایندگان بیشتر شده است. دوستان دقت کنند و تحت تأثیر اغراض و عناصر بیرون مجلس قرار نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام من رشته پژوهشگریم اقای زاکانی رو خیلی قبول دارم هم شجاع وهم واقعیات رو میگه ارشد دارم اگه پست دارید میتونم خدمت کنم ارشدم ممنون .
آخرین اخبار