تحویل دو بطانه «سنجاب» به محیط زیست مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: دو دوستدار محیط زیست دو بطانه «سنجاب» را از بازار خریداری و جهت رهاسازی تحویل این اداره دادند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: دو بطانه «سنجاب» ایرانی توسط دو دوستدار محیط زیست که قبلا خریداری کرده بودند، جهت رهاسازی در دامان طبیعت تحویل این اداره داده شد.

سخنور افزود: پس از اطمینان از وضعیت سلامتی این سنجاب ها، در زیستگاه‌های مناسب رها سازی خواهند شد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اذعان کرد: سنجاب ایرانی جزء گونه‌های بومی ایران و شاخص جنگل‌های زاگرس محسوب شده و با دفن کردن دانه‌های بلوط در زیر خاک نقش مهمی در گسترش و تجدید حیات جنگل‌های بلوط غرب کشور دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: متاسفانه برخی سودجویان و شکارچیان از ارزش بالای زیستی این حیوان باخبر نبوده و با صید و خرید و فروش غیرمجاز آن‌ها باعث کاهش جمعیت این گونه شده اند.

 سنجاب ایرانی  بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر طول دارد و از دانه، میوه، جوانه، برگ، پوست درختان و  تخم و جوجه پرندگان تغذیه می‌کند. برای فصل زمستان مقدار زیادی مواد غذایی و به خصوص دانه بلوط را در سوراخ‌های زمین، زیر ریشه، یا سوراخ درختان مخفی می‌کند که این کار او، کمک فراوانی به رشد و تجدید حیات جنگل‌های بلوط می‌کند.  

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.