ماجرای ارزان شدن پیاز چه بود؟

به گفته معاونت بازرگانی تعاون روستایی ۲۳ هزار تن پیاز مازاد کشاورزان جنوب با هدف تنظیم بازار خریداری شده است.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی معتمد معاونت بازرگانی تعاون روستایی با اشاره به تولید مازاد بر نیاز پیاز در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان اظهار کرد: کشاورزان این مناطق برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را رعایت نکردند و در زمین‌هایی که می‌توانست زیرکشت دیگر محصولات مورد نیاز کشور برود، پیاز کاشتند که این امر منتج به تولید پیاز بیش از نیاز و افت قیمت این محصول شد.

او افزود: در پی این اتفاق وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید تضمینی پیاز را صادر کرد و این وظیفه را بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار داد.

معاونت‌بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به موازات خرید تضمینی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خرید توافقی و حمایتی پیاز مازاد کشاورزان تنظیم کرد. منابع مالی که از سوی ستاد تأمین می‌شود به شکل تسهیلات بدون کارمزد با عاملیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان به صادر کنندگان و کارخانه جات فرآوری کننده پرداخت می‌شود.

به گفته معتمد، از محل اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کارخانه‌ها و صادرکنندگان برای جذب حداکثری این محصول در چرخه صنعت و صادرات سرمایه در گردش داده می‌شود.

این‌مقام‌مسئول در پایان از تولید حدود ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد بر نیاز صنف و صنعت و صادرات در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی محصول پیاز حدود ۶۰۰ تومان است و تعاون روستایی با هدف حمایت از تولیدکننده اقدام به خرید تضمینی کرده و تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول به نفع کشاورزان خرید تضمینی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار