مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه رزک جهرم

دهیار روستای رزک شهرستان، جهرم گفت: آتش‌سوزی گسترده ارتفاعات جنگلی و کوهستانی این روستا با تلاش نیروهای محلی مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد دری دهیار روستای رزک شهرستان، جهرم بیان کرد: در این آتش سوزی بر اساس برآوردهای محلی بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار از پوشش جنگلی و گیاهان ارتفاعات منطقه رزک جهرم در آتش سوخت.

او، تصریح کرد: انبوهی پوشش جنگلی و  وزش باد و کوهستانی بودن منطقه، باعث شده بود آتش سوزی شدید شود و با اینکه بعد از آغاز آتش‌سوزی با حدود  ۷۰ نفر از اهالی برای خاموش کردن آتش به کوهستان رفتیم زمان زیادی صرف خاموش کردن آتش شد.

دری، ادامه داد: در این آتش‌سوزی، انواع درختان جنگلی و پوشش کوهستانی منطقه مانند بادام کوهی، بنه، کهکم، انجیر کوهی و علف و درختچه های کوهی دچار آتش سوزی شد.

دهیار روستای رزک شهرستان، جهرم افزود: علت این آتش‌سوزی مشخص نیست و احتمال می رود خطای انسانی منجر به این آتش سوزی شده باشد.

روستای رزک از توابع بخش مرکزی شهرستان جهرم  قرار دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۲۳:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
این ابادی بین را ه و گذرگاه مهم ایل باصری بود . پس از خارج شدن ایل از گردنه چاه تیز و مسیر با تنگ نای باریک و پیچ در پیچ خودرو های عبوری برای مدتی متوقف و کند سرعت میشدند تا ایل کامل از کندر( دره عمیق و سخت گذر ) لغرد بگذرند و به تل و تپه ای سه قلو نصیر خانی برسند انگاه نفس راحتی می کشیدند زیرا از تنگناها خارج و به دشت میرسیدند . در این بخش گذرگاه ایل باصری همراه با رزک خاطرات فوق العاده نیکی نزد ایل باقیست . درود به مردم صبور و خوب رزک یادبود گذرگاه ایل در بدو رسیدن به قشلاق گرمسیری ...
آخرین اخبار